بالا بردن مهارت عکاسی با تمرین های ساده

آیا می خواهید مهارت های عکاسی خود را بالا ببرید و تکنیک های جدید را یاد بگیرید یا فقط با دوربین خود سرگرم شوید؟ پروژه های عکاسی به شما کمک می کند همه این توانایی ها و تفریحات را انجام دهید.

از طریق پروژه های عکاسی، شما می توانید تصاویری منحصر به فرد که به دنبال یک چارچوب خاص یا سبک ویژه هستند را ایجاد کنید. پروژه شما می تواند یک هفته، ماه یا سال طول بکشد. البته تمام این ها بستگی به خواستن شما دارد. ما در ان مقاله و شاید هم مقاله های بعدی، تکنیک ها و پروژه هاییی را برای شما توضیح میدهیم.

پس از تکمیل این پروژه ها، مطمئن شوید که میتوانید یک آلبوم عکس با تصاویری که خود گرفته اید، ایجاد کنید.

منبع سایت www.shutterfly.com

با مهرانی کم همراه باشید…

 


1. پرتره به صورت سلفی

 

 

با تغییر دادن جهت لنز از سمت سوژه های اطراف به سمت خودتان، عکاسی شما به یک دید کلی تبدیل می شود. هنگام تنظیم کردن عکس خود، یک مورد برجسته برای استفاده در حالت stand-in را انتخاب کنید تا آماده باشید که در کادر حرکت کنید.

با تنظیم فوکوس به صورت دستی و اتوماتیک تا زمانی که دوربین در دستان شما است میتوانید خواسته های خود را بر روی دوربین القا کنید و سپس از تایمر دوربین برای گرفتن عکس استفاده کنید. این خود یک بازی در عکاسی محسوب میشود که میتوانید به تنهایی انجام دهید و باعث بالا بردن مهارت عکاسی شوید.

 


2. عکس های عرفانی

 

 

برای تکمیل این گونه پروژه ها شما به افرادی احتیاج دارید که در زندگی شما نقش مهمی داشته اند و در کسب علم و خرد شما را به درجه های بالا تر سوق داده اند. این افراد که به عنوان سوزه های عکاسی شما به حساب می آیند میتوانند پدربزرگ، مادربزرگ و یا مربیان و معلمان شما باشند و شاید هم مایل باشید که جوانانی را که افکار تازه ای در زندگی شما به شما ارائه کرده اند، بشمار آورید.

هدف اصلی شکار چنین تصاویری این است که ان احساس عمیق را بتوانند با همان نگاه خاص خود به بیننده القا کنند. سعی کنید مکان شکار این تصاویر همان جایی باشد که شما با انجا لحظه ای خاص را گذرانده باشید.

 


3. شکار تصاویر در لحظه

 

 

عکاسی از کسی که در حالت طبیعی خود است، اجازه می دهد تا شخصیت واقعی خود را از طریق درخشش لحظه ای در همان مکان و زمان به ببیننده القا کند. با این پروژه عکاسی، مجموعه ای از سوزه های انسانی را برای یک موضوع در قالب های متنوع ترکیب کنید، یا همان موضوع را در تنظیمات و روزهای مختلف امتحان کنید. تمام این تنظیمات به معنای مسلط شدن و بالا بردن مهارت های عکاسی است.

ساختن چنین مجموعه ای به شما خلاقیت و شجاعت ایجاد شخصیت های زنده ای را میدهد که گویی در تصاویر با بیننده صحبت میکنند.

 


4. عکاسی خیابانی

 

 

عکاسی به سبک خیابانی اما با علم و تحصیل به شما اجازه میدهد تا تصاویری از آخرین مدل ها و مد ها را به دست آورید. در تصویر بالا نگاه کنید همه در استایل آزاد خود قرار دارند. در ابتدا میتوانید رنگ ها را نگاه کنید و سپس به برش و ساختار لباس ها و خطوط محیطی توجه کنید. یک نظم در اوج بی نظمی.

هدف کلی ایجاد زیبایی های درون قاب، خود خیابان و محیط است، بنابر این تمرکز صرفا بر روی لباس ها نیست. عکاسی خیابانی در کل میتواند بعد جدیدی در ذهن شما ایجاد کند و باعث بالا بردن مهارت عکاسی شما شود.

 


5. تمرکز روی جزئیات

 

 

مجموعه ای از عکس ها را با موضوعات منحصر به فرد ایجاد کنید که بر روی جزئیات تمرکز می کنند. این عکس ها میتواند دارای سوزه های مختلفی مانند تعامل، فارغ التحصیلی یا رویداد های روزمره و یا می توانند عکس هایی از جزئیات کوچکتر، مانند موی سر، دست های آرام و ویژگی های برجسته را بگیرند. اولویت اول شما این است که سوژه های شما احساس راحتی و اطمینان در جلوی دوربین داشته باشند. برای شکار چنین لحظاتی حتما زاویه های مختلف را امتحان کنید و به یک تصویر خشک و بی روح اکتفا نکنید.

 


6. عناصر طبیعت را با سوژه های خود مطابقت دهید

 

 

سعی کنید به گالری خود نظم بدهید و با برنامه ریزی پیش روی کنید تا عکس های مستقل از موضوع را در عنصر خود قرار دهید. اینکه مثلا سوزه ای ک در عکس وجود دارد به هنر علاقه مند است یا به طبیعت. این موضوع میتواند بسیار مهم باشد که سوژه خود را در فضای مورد علاقه خود و یا مکان خود برای گرفتن عکس بگیرید.

اگر یک موضوع در مقابل دوربین احساس ناخوشایندی داشته باشد میتواند این احساس نا خوشایند را به عکس شما انتقال دهد. آنها بیشتر لنگر انداخته و زاویه بدن آنها عکس شخصیتی را بدون ظاهر غیر طبیعی به تصویر می کشد.

 


7. عکاسی از حیوان خانگی

 

 

از گربه ها، سگ ها تا اسب ها، قلب و روح حیوانات خانگی خود را می توانید با روش های درست عکاسی در تصاویری برای خود ثبت کنید. از نور طبیعی در هسته اصلی تصاویر خود نگه داشته و به چشم حیوانات خانگی خود اهمیت بیشتری بدهید. عکاسی از حیوانات خانگی به علت انجام حرکاتی غیر قابل پیش بینی میتواند بسیار جذاب باشد و باعث کسب تجربه های گوناگون بشود. این عمل باعث میشود بتوانید با عکس العمل سریع تر واکنش دهید. همین عکس العمل سریع نشان دهنده بالا بودن مهارت عکاسی است.

 


8. مادران

 

 

داشتن یک مادر یکی از بزرگترین هدایای زندگی است. از این موهبت الهی میتوانید برای جلب احساس مخاطبان خود استفاده کنید. میتوانید لحظات پر هرج و مرج روز مره مثلا در آشپزخانه هنگام آشپزی را با حرکات فرزندان خود ترکیب کنید.

مهم این است که با هر پروژه عکاسی بتوانید یک داستان ایجاد کنید.

 


9. تصاویر پانورامیک

 

 

یک تکنیک محبوب برای مناظر، عکاسی پانورامیک است که چشم انداز فراتر از اندازه طبیعی یک لنز دوربین را در اختیار شما قرار می دهد. برای اطمینان از وجود شکاف در عکس پانورامای شما، تصویر شما بین 15 تا 30٪ همپوشانی دارد.

شما همچنین می خواهید دوربین خود را به عنوان سطح ممکن حفظ کنید تا اطمینان حاصل کنید که عکس حتی در تمام طول عمر است. فراموش نکنید که panos برای عکس های عمودی نیز مانند آبشارها به صورت کاملا دقیق کار می کند.

 


10. غروب خورشید

 

 

غروب خورشید میتواند تصاویری خیره کننده برای هر سلیقه ای ایجاد کند. مخصوصا که این غروب به اوج خود میرسد. برای زیبایی بیشتر، حتما کمی غروب آفتاب را برای رنگ های غنی و دراماتیک پایین بیاورید. از حالت دستی و سرعت شاتر سریع برای کمبود نور استفاده کنید، یا از اولویت دیافراگم با جبران نوردهی استفاده کنید. تمام این تنظیمات به شما کمک میکند تا بتوانید لحظاتی بکر و بی نظیر از این لحظه دراماتیک شکار کنید.

غروب خورشید میتواند با یک چشم انداز در پیش زمینه مانند درایچه، کوه، و یا بیشتر ترکیب شود تا بسیار با شکوه تر از آنچه که هست به نظر برسد.

ارسال دیدگاه