با نیکون بزرگترین کمپانی تولید کننده دوربین‌های عکاسی آشنا شوید

مدتهاست که دیگر کمتر کسی خاطرات خود را می‌نگارد و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند تا لحظات ناب خود را در قاب دوربین و توسط عکس به خاطر بسپارند.

شاید شما هم جزو کسانی باشید که وقتی سخن از دوربین‌های عکاسی به میان می‌آید، نیکون را به عنوان یکی از اولین برندهایی مطرح در این صنعت به خاطر آورید. نیکون برای دوربین های عکاسی و دوربین های دیجیتالش معروف است، اما طیف وسیعی از محصولات دیگر را نیز تولید می کند.

این کمپانی پرآوازه در سال 2017 میلادی صدمین سالگرد تاسیس‌اش را جشن گرفت و در حالی 100 ساله شد که همچنان بی‌رقیب بوده و یکی از موثرترین و قدرتمندترین کمپانی‌ها در زمینه‌ی اپتیک و تصویربرداری به شمار می‌آید. در ادامه شما را با این کمپانی بیشتر آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

شرکت نیکون در سال 1917 میلادی و از به هم پیوستن سه شرکت تحقیقاتی که در زمینه‌ی تجهیزات نوری فعالیت می‌کردند(متعلق به گروه شرکت‌های میتسوبیشی) و Nippon Kogaku K.K نام داشت، تاسیس شد. این کمپانی در ژانویه 1921میلادی، در حالی کار خود را آغاز کرد که حدود 200 کارمند را به کار گرفته بود که هشت تکنسین اصلی آن آلمانی بودند. مرکز مدیریت این شرکت در توکیو قرار داشت و خیلی زود به خاطر کیفیت بالای لنزهایشان به شهرت رسید.

Nikon
Nikon

نیکون در ابتدای کار دو کمپانی معروف لیتز (Leitz) و زایس (Zeiss) را سرلوحه کار خود قرار داد و لوازم نوری (Optic)، غیر از دوربین عکاسی را تولید کرد. به طوری که تا جولای و اوت 1937 میلادی آن‌ها توانستند موفق به تولید لنز‌هایی نظیر f4.5، 3.5 و f2 شوند که همین لنزها به‌عنوان تجهیزات اولیه‌ی دوربین‌های کانن که به دوربین‌های Hansa معروف بودند به کار گرفته شد. پس جالب است بدانید که شرکت نیکون در واقع تمام لنزهای دوربین‌های ساخته شده در کمپانی کانن (canon) را تا اواسط سال 1947 میلادی تولید می‌کرد.

کمپانی Nikon در اوایل سال 1946 میلادی تصمیم گرفت که اولین دوربین عکاسی خود را تولید کند. آنها برای رسیدن به این هدف تحقیقات گستره‌ای را روی دوربین‌های DSLR (دوربین با قابلیت تعویض لنز) و لنز 35 میلی‌متری آغاز کردند. سرانجام این شرکت مطرح ژاپنی توانست در سپتامبر 1946 میلادی، طراحی اولین دوربین عکاسی نیکون را کامل کرده و برای اولین بار از نام “Nikon” استفاده نماید و این گونه دوربین های نیکون وارد دنیای دوربین‌های عکاسی شدند.

از دوربین نیکون برای ضبط مأموریت تاریخی آپولو 15 در سال 1971 میلادی استفاده شده است. نیکون از دیگر مأموریت های اکتشافی فضایی و ماهواره های دیگر نیز پشتیبانی نموده و سالهاست که در فضا تمرکز کرده است.

این کمپانی هم اکنون با داشتن بیش از 90 شعبه در سرتاسر جهان توانسته قدرت خود را به رخ حریفان بکشد و در صنعت محصولات عکاسی و دوربین رقیبی سرسخت باشد به طوری که بیش از 80 درصد فروش نیکون را بازارهای خارجی تشکیل می دهد.

 

 

ارسال دیدگاه