دوربین اکشن کمرا Insta360 One R

دوربین اکشن کمرا Insta360 One R

دوربین اکشن کمرا Insta360 One R

آیا این دوربین اکشن کمرا بهترین دوربین در به همه ی دوربین های اکشن کمرا جهان است؟

Insta360 One R پاسخی بی نظیر برای سؤال حیله گرانه ای است که در سال 2020 با کلیه دوربین های اکشن روبرو است.

چگونه می توانید ترفندهای بیشتری را به وجود آورید و قدرت عکسبرداری را در این دوربین های کوچک و ناهموار، بدون اینکه اندازه آن را به طور عملی بزرگ کنید، بیشتر نمایید؟

پاسخ لوازم جانبی Mod آن است که به شما امکان می دهد در صورت نیاز به آنها میکروفون، صفحه بزرگتر و نور LED را به دوربین اکشن اضافه کنید. اما Insta360 که بیشتر به خاطر دوربین های ویدیویی 360 درجه ای مانند One X مشهور است، با Insta360 One R رویکرد متفاوت و بسیار جاه طلبانه ای را اتخاذ کرده است.

The One R بادامک اکشن مدولار با واحدهای جداگانه برای باتری، پردازنده و دوربین خود است. آنها با یکدیگر می چرخند، به این معنی که لنزهای با زاویه دید سنتی می توانند در چند ثانیه برای یک دوربین 360 درجه تعویض شوند.

ما در حال حاضر مشغول بررسی کامل Insta360 هستیم و منتظر هستیم نسخه جدید آن را قبل از انتشار هرگونه عکس یا فیلمبرداری با دوربین منتقل کنیم. اما این همان چیزی است که ما بعد از چند روز آزمایش این دوربین اکشن بدان پی خواهیم برد.

پیشنهاد ویژه: خرید دوربین دست دوم با ضمانت کتبی

تاریخ انتشار و قیمت  Insta360 One R

بسته به نوع دوربینی که می خواهید، Insta360 One R در بسته های مختلفی قابل خرید است.
نسخه استاندارد One R 4K (فقط با مدول دوربین 4K) 299.99 $ / 299.99 پوند / 499.99 دلار AU هزینه دارد که قیمت GoPro Hero 8 Black  را پایین می آورد. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا این دو را در مقابل یکدیگر قرار دهیم تا دریابیم که این معامله تا چه حد می تواند خوب باشد.
اگر می خواهید یک دوربین اکشن 4K همهکاره با گزینه تبدیل آن به یک دوربین 360 درجه را داشته باشید، ممکن است One R Twin Edition  برای شما مناسب باشد. هزینه این دوربین 479.99 دلار / 439.99 پوند / 749.99 دلار AU است، فقط کمی بیشتر از Insta360 One X هزینه دارد که بسیار منطقی بنظر می رسد.

طراحی
بررسی Insta360 One R 3

آیا سبک طراحی مدولار Insta360 One R  از رویکرد سنتی GoPro Hero 8 Black یا DJI Osmo Action ساده تر است؟ این اولین سؤالی است که باید از One R بپرسیم.
طراحی این دوربین به سه بیت تقسیم می شود. بلوکی وجود دارد که دکمه ها، صفحه نمایش، میکروفون و کارت SD و احتمالاً پردازنده مرکزی را در خود جای داده است. واحد دوربین به سمت خود متصل شده است و اینستا 360 هم دوربین زاویه دید معادل 16.4 میلی متر و هم 360 لنز دوگانه را برای ما ارسال کرده است.

می توانید مدولارهای دوربین را در حدود 10 ثانیه تغییر دهید.

امکان جابجایی بین دوربین عملکردی 4K معمولی، سنسور 360 درجه و 1 اینچ (افزودنی که ما هنوز آن را امتحان نکرده ایم) موضوع اصلی است. اما شما همچنین می توانید با دوربین 4K رخ صفحه را به سمت خود داشته باشید و از مهارت های مبهوت سازی DJI Osmo Action تقلید کنید.
البته یک پنالتی در اندازه و شکل در هنگام حرکت مدولار وجود دارد. همانطور که اضافه کردن اتاق های بیشتر به خانه یا تخت به معنای فضای بیشتر توسط دیوارها و راهروها است، طراحی داخلی در اینجا تا حدودی با سبک مدولار محدود شده است.

 Insta 360 One Rضخیم تر و بسیار گسترده تر از Hero 8 Black است. اما آن را با Hero 7 Black بزرگتر سال گذشته مقایسه کنید و در این صورت طراحی مدولار بسیار خوب نمایان خواهد شد.

بررسی Insta360 One R 4

بیشتر بخوانید:

 

همچنین می توانید به کارت microSD دسترسی پیدا کنید بدون اینکه Insta360 One R را از محل نگهداری آن خارج کنید. در اینجا هیچ گونه انگشت نصب یا پورت سه پایه ای وجود ندارد.
دوربین های Insta360 دارای جذابیت های زیادی هستند، از جمله پویایی آشکارتر ازGoPro. اما برخی از قطعات سخت تر نیز وجود دارد.

این به معنای آن نیست که Insta360 One R  را بی دقتی طراحی کرده اند. این دوربین مقاوم در برابر آب است، دوربین مدولار است و عظیم نیست، و این مزیت بسیار چشمگیری محسوب می شود.

صفحه نمایش

بررسی Insta360 One R 5

صفحه نمایشInsta360 One R

به طور طبیعی توسط سبک مدولار محدود شده است. حداکثر بوم آن کمتر از نیمی از قسمت عقب است و تقریباً یک مربع به اندازه یک تمبر پستی می باشد.
این صفحه نمایش لمسی 1.4 اینچی است. بین حالت ها تغییر می کنید و با لمس کردن در جهت های مختلف می توانید صفحه را تنظیم کنید.

سیستم عامل پیش نسخه ما باعث می شود که فید دوربین به صورت اشتباه ظاهر نشود، اما انتظار داریم تا زمانی که بررسی کامل Insta360 One R را منتشر می کنیم، چنین اشکالاتی برطرف شوند.
رابط و حالت های عکسبرداری

بررسی Insta360 One R 6

صفحه کوچک همچنین آنچه را که Insta360 می تواند با نرم افزار One R انجام دهد محدود می کند. برای جابجایی بین حالت های اصلی، ویدیو، تصاویر ثابت، شب (عکس ها)، گذشت زمان و تغییر زمان حرکت می کنید.

پایین کشیدن شما را به سمت ضامن تنظیمات می برد. هر یک با یک نماد نشان داده شده است و ممکن است لازم باشد کتابچه راهنمای کاربر را پیدا کنید تا دریابید که نیمی از آنها چه کاری انجام می دهند. رابط های GoPro و DJI در این مورد واضح تر هستند.

برای خرید دوربین های اکشن کمرا با مهرانی کم در تماس باشید

Reference:techradar
ادمین 2
ارسال دیدگاه