دوربین لومیکس G95 پاناسونیک رونمایی شد

به گزارش مهرانی کم، کمپانی پاناسونیک به تازگی از دوربین جدید بدون آینه‌ی خود با نام G95 رونمایی کرده است، دوربینی که می‌توان آن را جانشین G85 دانست. جی 95 همانند دیگر اعضای خانواده‌اش یک دوربین ترکیبی با برد متوسط است که دارای قابلیت عکاسی و فیلم‌برداری است و به سنسور Micro Four Thirds مجهز شده و در دسته دوربین‌های میان‌رده هیبریدی قرار می‌گیرد.

دوربین G95 دارای سنسور 20.3 مگاپیکسلی CMOS بدون فیلتر پایین گذر است و از لرزشگیر تصویر 5 محوره بهره می‌برد که برای فیلم‌برداری بدون لرزش کارایی دارد. فیلتر پایین‌گذر یا Low-pass وظیفه کاهش مشکل موجدار شدن رنگی را در تصاویر برعهده دارد.

همچنین G95 از تکنولوژی فوکوس خودکار عمقی DFD پاناسونیک بهره می‌برد که در واقع نوعی فوکوس خودکار مبتنی بر کنتراست می‌باشد.
با این فناوری، زمان فوکوس خودکار این دوربین برای عکاسی از سوژه‌های ثابت بسیار کم و در حد 7 صدم ثانیه است که به قابلیت تشخیص چهره و چشم نیز مجهز است، اما متاسفانه در فیلم‌برداری زیاد خوب عمل نمی‌کند.

دوربین G95

G95 قادر به فیلمبرداری با کیفیت 4K با نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه و با وضوح تصویر 1080 پیکسل در 120 فریم در ثانیه است. درگاه HDMI‌ این دوربین امکان تماشای ویدئو 8 بیتی 4:2:2 را در رکوردر یا مانیتور خارجی فراهم کرده و یک جک هدفون و میکروفون نیز روی بدنه آن در نظر گرفته شده است.

بدنه‌ی دوربین G95 از آلیاژ مقاوم منیزیم ساخته شده که در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است.
در پشت این دوربین یک منظره‌یاب 2360K نقطه‌ای اولد قرار گرفته و دارای یک صفحه‌نمایش 3 اینچی چرخشی LCD با وضوح تصویر 1240K است. ضمنا با استفاده از گریپ باتری، امکان استفاده هم‌زمان از دو باتری فراهم شده است.

دوربین G95 از بلوتوث و Wi-Fi برای اتصال بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

بر طبق این گزارش قیمتی که برای دوربین G95 تعیین شده است 1199 دلار می‌باشد و این دوربین از ماه می ( اواسط اردیبهشت ماه ) روانه‌ی بازار خواهد شد.

منبع: دیجی رو

ارسال دیدگاه