آشنایی با مشخصات و بررسی دوربین Sony A1

آشنایی با مشخصات و بررسی دوربین Sony A1

بررسی دوربین Sony A1

Sony A1 که یکی از دوربین های بدونه آینه و از مجموعه سری آلفا برند سونی می باشد، بسیار هیجان انگیز است زیرا عملکرد این دوربین به نسبت رقبای قوی خود همچون نیکون بسیار بهتر بوده و بازار را در دست خود گرفته است. این دوربین هم اکنون با میانگین قیمت 6500 دلار جز دوربین های گران بازار محسوب می شود.در بررسی بررسی دوربین Sony A1 متوجه خواهید شد که این محصول یک دوربین بدون آینه کامل و پرچمدار با مشخصات خیره کننده ای است که با یک قیمت کاملاً سرسام آور به بازار ارائه می شود. ما در این آموزش قصد داریم تا آن دوربین را بررسی نموده و مشخصات آن را نسبت به رقبا بسنجیم.دوربین Sony A1 لیستی از ویژگی های منحصر بفرد دارد که اگر در واقعیت آن را ارائه ندهد، مانند یک دوربین فانتزی عمل می نماید. این اولین دوربین بدون آینه تمام فریم نیست که فیلمبرداری 8K می کند، همچنین اولین بار هم نیست که وضوح 50 مگاپیکسلی ارائه می دهد اما اولین دوربینی است که همه این کارها را با هم انجام می دهد.

آشنایی با مشخصات و بررسی دوربین Sony A1

عکاسان عموما به دوربین های حرفه ای با مشخصات عجیب و غریب عادت کرده اند، اما معمولاً آنها دارای ویژگی های خاصی نیز می باشند که بستر رقابت را فراهم می آورند، به عنوان مثال رزولوشن را برای سرعت فیلمبرداری بالا فدا می کنند.

سونی A1 چنین مصالحه ای انجام نمی دهد. در واقع گزینه بهتری از ویدیو محوری Sony A7S III برای فیلم است، یا بسیار بهتر از دوربین ورزشی Sony A9 II میباشد. با این توضیح می توان در بررسی دوربین Sony A1 بیان داشت که این دوربین یک دوربین همه کاره است.

بررسی دوربین Sony A1 و ویژگی های آن:

این محصول خارق العاده شرکت سونی را می توان از جنبه های مختلف بررسی کرد که در زیر به صورت طبقه بندی شده ارائه می شوند.

1- مشخصات فنی:سنسور:

50.1MP تمام قاب EXMOR RS CMOSپردازنده تصویر: BIONZ XRنقاط: AF759 نقطه تشخیص فاز، 425 نقطه تشخیص کنتراستمحدوده: ISO 100-32،000 (قابل ارتقا تا 50-102،400)تثبیت: 5 تا 5.5 محورحداکثر اندازه تصویر: 8640 * 57* 5760 پیکسل (199 مگاپیکسل با حالت چند عکس)فیلم: K 30p (XAVC HS 8K) 8 ، K 4(XAVC HS 4K یا XAVC S 4K) تا 120 p ، 10 بیتی 4: 2: 0 داخلی ، 16 بیتی خام از طریق HDMIمنظره یاب: 9.44 میلیون نقطه ، 100٪ پوشش ، بزرگنمایی 0.9 برابر ، نرخ تازه سازی 240fpsکارت حافظه: 2x CFexpress Type A / UHS-II SD / SDHC / SDXCLCD: صفحه نمایش لمسی 3 اینچی ، نقاط 1.44 متریاتصال: Wi-Fi 5 گیگاهرتز و 2.4 گیگاهرتز ، بلوتوثسایز : 128.9 x 96.9 x 80.8 میلی متروزن: فقط بدنه 737 گرم ، شامل باتری و کارت حافظه

بررسی دوربین Sony A1 و آشنایی با آن
بررسی دوربین Sony A1 و آشنایی با آن

 

2-   ویژگی های اصلی:

در بررسی دوربین Sony A1 اگر بخواهیم همه ویژگی های اصلی آن را لیست کنیم، می بایست یک کتاب در این خصوص تالیف نمود، بنابراین سعی خواهیم کرد این مطلب را مختصر ارائه دهیم. اول، این دوربین یک سنسور 50.1 مگاپیکسلی انباشته CMOS بدون نور با نور پس زمینه و لایه های مجزا دارد که به یک پردازنده BIONZ XR با قدرت 8 برابر نسخه قبلی متصل شده است. این قابلیت فقط عملکرد و کیفیت تصویر را بهبود نمی بخشد، بلکه پاسخگوی خود دوربین نیز است. اگر 50.1 مگاپیکسل کافی نباش ، یک حالت چند عکسبرداری پیکسلی 199 مگاپیکسلی نیز وجود دارد که حداکثر 16 تصویر جداگانه را پشت سر هم ادغام می کند.این مورد برای سوژه های ثابت است که دوربین روی سه پایه نصب شده است. سونی A1 دارای دامنه حساسیت ISO 100-32،000، قابل ارتقا ISO تا 50-102،400 است. البته سونی می گوید می تواند دامنه دینامیکی حداکثر 15 توقف را ضبط کند. از نظر ویدئو، این اولین دوربین بدون آینه کارآمد پس از Canon EOS R5 است که فیلم K 8 می گیرد. نه تنها این قابلیت، می تواند فیلم K 4 را با سرعت 120 فریم در ثانیه ضبط کند بلکه می تواند فیلم را به صورت داخلی در اسلات کارت A1’s CFexpress Type A / SDXC به صورت 10 بیتی 4: 2: 0 ذخیره کند یا از طریق HDMI به صورت خام 16 بیتی سیو نماید.

 

مشاوره خرید دوربین دست دوم

 

بررسی دوربین Sony A1 و مشخصات آن
بررسی دوربین Sony A1 و مشخصات آن

در مورد افزایش گرما سونی می گوید سیستم اتلاف حرارت غیرفعال A1 تا 30 دقیقه ضبط 30p را امکان پذیر می کند که نسبت به Canon EOS R5 پیشرفت بزرگی است (اگرچه با ضبط نسخه سیستم عامل مدت زمان ضبط Canon بهبود یافته است).

3-   کیفیت بدنه و ساخت:

سونی A1 کمی بزرگتر از دوربین های سری A7 سونی و قابل مقایسه با A9 است. با این وجود به عنوان دوربین بدون آینه کاملاً جمع و جور است. به عنوان مثال اگر یک بزرگنمایی مانند FE 24-70mm f / 2.8 بر روی آن سوار کنید، هنوز به اندازه یک کیت دوربین جلو خواهید داشت.

4-   کارایی:

اول از همه، کیفیت تصویر ثابت آن چیزی است که انتظار می رود. سیستم فوکوس آن بسیار دقیق است، وضوح تصویر فوق العاده ای دارد، پردازنده BIONZ XR سونی عمق رنگ ها را بهبود بخشیده است. حتی JPEG های داخل دوربین نیز چشمگیر به نظر می رسند. سونی ادعا می کند قابلیت 30 دقیقه زمان ضبط با کیفیت 30p دارد. A1 به نظر می رسد یک دوربین عالی برای فیلمبرداری است، اما IBIS آن جایگزین gimbal نمی شود. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از لنزهای سبک برای فیلمبرداری استفاده کنند. بدیهی است که روی سه پایه این دوربین عملکرد خوبی دارد.در بررسی دوربین Sony A1  مشخص شد که شاتر یک عملکرد کوتاه و آرام دارد. این مورد کاملاً برخلاف عملکرد مکانیکی دوربین های نسل قبل می باشد. استفاده از حالت فوکوس انباشته شده و صفحه شماره گیری حالت های درایو در انتهای سمت چپ صفحه ایده خوبی است. این که اینها را در منوها قرار دهید و مدت ها زمان برای پیدا نمودن آنان صرف کنید، کاملاً آزار دهنده است.

بررسی دوربین Sony A1 و عملکرد آن
بررسی دوربین Sony A1 و عملکرد آن

جمع بندی:

سونی A1 دوربینی با چنان قدرت و قابلیت پذیری است که ما نتوانسته ایم همه کارهایی که انجام می دهد و می تواند انجام دهد را در یک بررسی بیان کنیم اما اگر نقصی وجود دارد، شاید در استراتژی سونی باشد و این مورد را نمی توان به دوربین نسبت داد. A1 یک دوربین شگفت انگیز است اما قیمتی هم دارد که به همان اندازه شگفت انگیز می باشد. آنقدر گران است که در واقع فقط در صورتی که به هر آنچه که انجام می دهد نیاز داشته باشید معنی پیدا می کند. اگر فقط به ویدیوی پیشرفته 4k، یا عکس برداری سریع ، یا ضبط با وضوح بالا احتیاج دارید ، مدل های دیگر سونی بسیار ارزان تر از این مدل هستند.

ادمین
ارسال دیدگاه