ایده های عکاسی در منزل: با استفاده از دوربین خود اسلایدها و عکس های چاپی را دیجیتال کنید.

دیجیتال کردن عکس

ایده های عکاسی در منزل: با استفاده از دوربین خود اسلایدها و عکس های چاپی را دیجیتال کنید.

اکنون زمان بسیار خوبی برای تبدیل اسلاید  و دیجیتال کردن عکس های چاپی است.  شما حتی به اسکنر نیز احتیاج ندارید!

اگر از نظر اجتماعی با دیگران فاصله دارید و یا انسان گوشه نشینی هستید، اکنون زمان زیادی در اختیار دارید تا کار خارق العاده ای انجام دهید. اکنون این فرصت عالی برای شما فراهم شده است تا سری به اسلایدها و عکس های چاپی قدیمی که در جعبه خاک می خورند و منتظر شما هستند بزنید و آنها را دیجیتال کنید.

چه کشوهایی پر از عکس های چاپی رنگ و رو رفته داشته باشید که خودتان آنها را گرفته اید و یا جعبه هایی پر از اسلایدهای با ارزش داشته باشید که از والدین یا مادر بزرگ و پدربزرگ خود به شما رسیده است، اکنون زمان آن فرا رسیده تا این عکس ها را روی کامپیوتر خود بریزید و آنان را با مخاطبان بیشتری به اشتراک بگذارید.

بنابراین بهترین راه برای نشان دادن عکس های قدیمی خود در فیس بوک ، فلیکر یا وب سایت خانواده شما چیست؟ معلوم است، بهترین راه استفاده از اسکنر است. امروزه در بسیاری از پرینترهای رومیزی اسکنر نیز نصب شده است. در این میان اسکنرهایی هم هستند که هزینه زیادی ندارند و می توانید با قیمت مناسب آنها را خریداری کنید، بدون اینکه قلک خود را بشکنید. با این حال کار با اسکنر زمان بر است و صبر زیادی می خواهد زیرا در آن واحد فقط یک عکس می توانید دیجیتال کنید.

روش دیگر این است که نکته های مقاله ما را دنبال کنید. به جای اینکه از اسکنر دیجیتال گران قیمت استفاده کنید و کلی وقت و زمان بگذارید، چرا از اسکنر با کیفیتی که در گوشی خود دارید استفاده نمی کنید؟ عکاسی از عکس های چاپی خیلی پیچیده نیست. برعکس خیلی هم ساده است. مثل زمانی می ماند که بخواهید آنها را بر روی دیوار نصب کنید و یا با سه پایه از آنها عکس بگیرید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک مکان مناسب در خانه با نور یکنواخت و مناسب انتخاب کنید.

عکسبرداری مجدد از اسلاید کمی پیچیده تر است، زیرا به یک جعبه نور نیاز دارید. این جعبه نور یک دستگاه نور پس زمینه است که عکاسان  برای مشاهده عکس های خود استفاده می کنند.

یک نکته دیگر برای عکاسی مجدد و دیجیتال کردن عکس های چاپی قدیمی این است که از لنز ماکرو استفاده کنید. لنز ماکرو به شما امکان می دهید تا بتوانید بر تصاویر مثبت 24*36cm به اندازه کافی نزدیک شوید و فوکوس کنید. دو نمونه از این لنزها به شرح زیر است:

 

  • Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM
  • Olympus M.ZUIKO ED 60mm f/2.8 MACRO

 

دیجیتال کردن عکس های چاپی قدیمی و اسلاید

 

  1. عکس ها را به دیوار بچسبانید.

اولین قدم در برای عکسبرداری مجدد و دیجیتال کردن چاپ های قدیمی این است که آنها را روی یک دیوار صاف یا کمد در ارتفاع قفسه سینه بچسبانید. مراقب باشید خیلی نزدیک به پنجره یا مقابل نور مستقیم خورشید نباشد – شما به نورپردازی یکنواخت و پراکنده نیاز دارید. به نور روشن احتیاج ندارید، زیرا می توانید از سه پایه برای نورپردازی طولانی مدت استفاده کنید.

 

دیجیتال کردن عکس

 

  1. مربع فریم را روی هدف تنظیم کنید.

دوربین خود را روی سه پایه قرار دهید و پایه های آن را طوری امتداد دهید که مرکز لنز هم ارتفاع مرکز عکس باشد. از Live View استفاده کنید تا تصویر را تا جای ممکن در فریم مربع جانمایی کنید. برای اطمینان از شارپ بودن جزئیات، از فوکوس خودکار استفاده کنید.

 

دیجیتال کردن عکس

 

  1. تنظیمات خود را انتخاب کنید

برای اینکه بهترین رزولوشن را از لنز بگیرید، تنظیمات دیافگرام را در حالت Aperture Priority   قرار دهید و دیافراگم را روی f/8 تنظیم کنید. حال ISO را پایین و نزدیک به 100 تنظیم کنید. با استفاده از ریموت کنترل یا کابل رابط شاتر را فعال کنید. اگر این دو وسیله در دسترس نبودند می توانید از سلف تایمر هم استفاده کنید.

 

 

 

4- دوربین را بچرخانید.

روش کلی عکسبرداری و دیجیتال کردن اسلاید تیز مانند عکس های چاپی است. از آنجا که اسلاید باید نور پس زمینه داشته باشد، از یک جعبه نور استفاده کنید. برای شات گرفتن مستقیم به یک سه پایه تاشو نیاز دارید. همینطور به ماکرو لنز نیاز دارید تا بتوانید به اندازه کافی نزدیک شوید و فوکوس کنید.

 

دیجیتال کردن عکس

 

در این مقاله نکاتی در خصوص عکسبرداری و دیجیتال کردن اسلایدها و عکس های چاپی بیان شد. امیدواریم این نکات ساده و در عین حال اثر بخش برای شما مفید بوده باشد.

ارسال دیدگاه