بررسی Fujifilm GFX 50S II به صورت دقیق

Fujifilm GFX 50S II

بررسی Fujifilm GFX 50S II

برای آن دسته از افراد که به دنبال عکاسی و ثبت لحظه ها هستند، بسیار جالب است.  اگرچه GFX 50S وقتی در سپتامبر 2016 معرفی شد بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار داد، اما همان گروه بیشتر، از ورود Fujifilm GFX 50S II هیجان زده شدند. مسلماً دوربینی که بیش از 3000 پوند هزینه دارد جذابیت خاصی نیز دارد، اما Fujifilm برخی از ویژگی ها را برای ایجاد یک دوربین ساده و مقرون به صرفه که آن را برای مخاطبان جذاب می کند، کنار گذاشته است. پس از چند ساعت عکسبرداری با Fuji GFX50S II متوجه خواهید شد که می تواند تصاویری بسیار جذاب و با کیفیت بالا تولید کند. همچنین به خوبی کار می کند و از یک ساختار محکم و مقاوم در برابر آب و هوا سود می برد. از همین رو بر آن شدیم که در این پست به بررسی Fujifilm GFX 50S II بپردازیم.

بررسی Fujifilm GFX 50S II و ویژگی های آن:
بررسی Fujifilm GFX 50S II و ویژگی های آن:

 

پیشنهاد ویژه: خرید دوربین دست دوم با ضمانت کتبی

به صورت کلی عکاسی با فرمت متوسط ​​دیجیتال برای بسیاری از ما جایگزینی مناسب برای عکسبرداری با فریم کامل به نظر می رسد. از همین رو این دوربین می تواند گزینه عالی باشد.

مزایا:

  • سنسور 43.8 در 32.9 میلی متر
  • جمع و جور برای فرمت متوسط

ضد آب نقاط ضعف:

  • AF تشخیص کنتراست

 Fujifilm GFX 50S II چیست؟

Fujifilm GFX 50S که در سپتامبر 2016 معرفی شد، اولین دوربین بدون آینه با فرمت متوسط ​​فوجی بود. از آن زمان ما GFX50R ، GFX100 و GFX100S را مشاهده کردیم که به بازار عرضه شدند. اکنون Fujifilm دوربین GFX 50S را معرفی کرده است. GFX50S II ، گامی دیگر در جهت دستیابی به دوربین های با فرمت متوسط ​​برای عکاسان مشتاق بر می دارد.در بررسی Fujifilm GFX 50S II مشخص گردید که با توجه به مقرون به صرفه بودن، Fujifilm برخی از جنبه های GFX 50S II را در مقایسه با دوربین اصلی حذف نموده است، اما چندین ارتقاء نیز وجود دارد.  قیمت خرده فروشی آن 3400 پوند تنها برای بدنه یا 3.899 پوند با لنز کیت 70 میلیمتری جدید است. Fujifilm هدف GFX 50S Mark II را عکاسان طبیعت و استودیو محور قرار داده است.

 

بررسی Fujifilm GFX 50S II و مشخصات آن:
بررسی Fujifilm GFX 50S II و مشخصات آن:

بررسی Fujifilm GFX 50S II و مشخصات آن:

  • نوع دوربین: بدون آینه با فرمت متوسط
  • زمان ارائه به بازار: 2 سپتامبر 2021
  • سنسور: 50.4 مگاپیکسل با فرمت متوسط ​​(43.8 در 32.9 میلی متر) CMOS با آرایه فیلتر رنگ Bayer
  • حداکثر اندازه تصویر: 8256 * 6192
  • پردازنده: X Processor 4
  • پایه لنز: Fujifilm G
  • فوکوس خودکار: تشخیص کنتراست با کنتراست سریع AF
  • منظره یاب: ثابت 0.5 اینچی. 3.69 میلیون نقطه ای EVF با 0.77x بزرگنمایی 50 فریم در ثانیه
  • صفحه نمایش: صفحه لمسی 3 جهت 3.2 اینچی با 2.36 میلیون میلیون نقطه
  • حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 3 فریم در ثانیه
  • محدوده حساسیت: استاندارد ISO 100-12،800 ، قابل ارتقاء به ISO 50-102،400
  • تثبیت کننده تصویر: 5 محور درون بدنه 6.5EV را ارائه می دهد
  • ذخیره سازی: SD/SDHC/SDXC UHS-II
  • باتری: NP-W325  با 455 تصویر
  • ابعاد: 150 * 104 * 44 میلی متر
  • وزن: 900 گرم

امکانات

در حالی که Fujifilm GFX50S دارای سنسور 51.4 مگاپیکسل (43.8 32 32.9 میلی متر) مشابه GFX50S است، اما در بررسی Fujifilm GFX 50S II مشخص گردید که این دوربین با یک موتور پردازشی مدرن تر و پردازنده X همراه است. این مورد باعث بهبود عملکرد در نور کم، افزایش دامنه دینامیکی، Pixel Shift با وضوح بالا می شود.

همچنین دوربین فوق، حالت چند عکس و تثبیت کننده تصویر داخلی (IBIS) که تا 6.5EV جبران سرعت شاتر را ارائه می دهد.استفاده از سنسور اصلی GFX50S بدین معناست که GFX 50S II دارای فوکوس خودکار تشخیص کنتراست است نه یک سیستم ترکیبی با تشخیص فاز، اما وقتی Contrast Rapid AF فعال می شود  فوکوس با لنز GF35-70 میلی متر به اندازه 0.272 ثانیه طول می کشد.

این مورد به سنسور قوی تر و الگوریتم کاملاً بازسازی شده برمی گردد. لذا با بررسی Fujifilm GFX 50S II می توان دریافت که از لحاظ تکنولوژی این دوربین بسیار قوی است. در حالی که موتور پردازشی جدید چندین بهبود را در GFX50S اصلی ایجاد می کند، سنسور آن، قابلیت فیلمبرداری را به Full-HD محدود می کند. حداکثر سرعت عکاسی پیوسته نیز 3 فریم در ثانیه است اما فراموش نکنید که ما در مورد یک دوربین با فرمت متوسط ​​50 مگاپیکسل با فرکانس کمتر از 3.5K صحبت می کنیم.

بررسی Fujifilm GFX 50S II و کاربرد آن:
بررسی Fujifilm GFX 50S II و کاربرد آن:

 

در حالی که GFX50S دارای طراحی ماژولار و منظره یاب الکترونیکی قابل جابجایی است، Fuji GFX 50S II دارای منظره یاب ثابت است. Fujifilm یک EVF 0.5 اینچی 3.69 میلیون نقطه ای با بزرگنمایی 0.77x درست مانند GFX100S را انتخاب کرده است اما نرخ تازه سازی 50 فریم در ثانیه است که شاید نسبت به دوربین های دیگر کمتر باشد.

در بررسی Fujifilm GFX 50S II  متوجه می شوید که مانند GFX100S ، GFX50S دارای صفحه لمسی 3.2 اینچی 3 جهته با قابلیت کج شدن است. این مورد برای عکاسی سطح پایین یا بالا در جهت افقی یا عمودی ایده آل است. ساخت Fujifilm در حرکتی به کاهش قیمت GFX50S II کمک می کند، لذا از بدنه مشابه GFX100S استفاده کرده است.

این بدان معناست که دوربین های جدید، کنترل نوردهی سنتی دوربین های GFX50S یا Fujifilm از سری X مانند Fuji X-T4 را ندارند، اما در عوض دارای یک حالت نوردهی است. با توجه به اینکه اکثر دوربین های فول فریم و فرمت کوچکتر که عکاسان می توانند از آنها استفاده کنند دارای یک صفحه انتخاب حالت هستند، این احتمالاً یک حرکت عاقلانه از سوی فوجی است، حتی اگر با برخی از کاربران دوربین سری X خود راحت نباشد.

GFX 50S II با ابعاد خوب خود می تواند در بین DSLR های فول فریم مانند Canon 5D Mark IV پنهان شود. دستگیره های جلو و عقب آن نیز بسیار خوب شکل گرفته اند، بنابراین دوربین در دست شما بسیار راحت است و با لنز کیت جدید 35-70 میلیمتری به خوبی ترکیب شده است.

بررسی Fujifilm GFX 50S II و ساختار آن:
بررسی Fujifilm GFX 50S II و ساختار آن:

 

چیدمان کنترل

همانند GFX100S ، یک مینی جوی استیک در پشت Fuji GFX 50S برای انتخاب نقطه AF و انتخاب منو وجود دارد. این مورد برای انگشت شست افراد جایگاه خوبی دارد.در بررسی Fujifilm GFX 50S II  مشخص گردید، از آنجایی که این دوربین دارای صفحه های کنترل دوگانه است، یکی در جلوی شاتر و دیگری در قسمت پشتی روی انگشت شست، می تواند تنظیمات نوردهی GFX50S II را به سرعت تغییر دهد.

با این حال، به طور پیش فرض جبران نوردهی با فشار دادن یک دکمه کوچک در کنار دکمه شاتر هنگام چرخاندن صفحه تنظیم می شود. وقتی به منظره یاب نگاه می کنید، پیدا کردن آن بسیار دشوار است و ارزش تنظیم صفحه را دارد تا جبران نوردهی را مستقیماً در حالت دیافراگم یا اولویت با شاتر تنظیم کنید.

منظره یاب و صفحه لمسی

فوجی فیلم به GFX50S II یک منظره یاب الکترونیکی 0.5 اینچی با 5.76 میلیون نقطه ای داده است. دیدن Fujifilm با صفحه نمایش پشت GFX50S II بسیار عالی است. این شرکت می توانست یک صفحه ثابت یا صفحه ای را که فقط حول یک محور متمایل می شود انتخاب کند، اما یک شیب سه طرفه را انتخاب کرده و این امر عکاسی را در جهت عمودی و افقی راحت می کند.

این یک امتیاز خوب برای عکاسی دستی یا همراه با سه پایه است.به صورت کلی در بررسی Fujifilm GFX 50S II می توان متوجه شد، افرادی که دنبال طراحی مدولار هستند، از این دوربین و ویژگی های آن بسیار استقبال می نمایند.

برای اطلاعات بیشتر به لینکزیر مرجعه کنید:

https://camerajabber.com/reviews/Fujifilm-gfx-50s-ii/

 

 

صادق امیری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *