دوربین Sigma fp یا Sigma fp L ؟چه چیز باعث برتر شدن آخرین دوربین سیگما شده است

دوربین Sigma fp یا Sigma fp L

دوربین Sigma fp یا Sigma fp L ؟چه چیز باعث برتر شدن آخرین دوربین سیگما شده است، این سوالی است که توسط اکثر خریدارانی که به سمت دوربین سیگما می روند، مطرح شده است. در این مقاله قصد داریم تا ویژگی این دو دوربین را بررسی نموده و ویژگی های هر کدام را بیان داریم. همچنین در ادامه دلیل برنده شدن آخرین ورژن دوربین سیگما در این رقابت نیز بیان شده است.

انتخاب دوربین Sigma fp یا Sigma fp L ؟چه چیز باعث برتر شدن آخرین دوربین سیگما شده است؟

دوربین Sigma fp یا Sigma fp L

 

Sigma fp L جدید بیش از دو برابر وضوح تصویر بیشتر از Sigma fp ارائه می دهد، اما تفاوت های دیگر چیست؟ Sigma fpدر نوع خود یک دوربین جذاب است، اما Sigma fp L جدید با یک جهش بزرگ از 24 مگاپیکسل به 61 مگاپیکسل همانند دوربین خارق العاده سونی A7R IV، نوار تفکیک پذیری را افزایش می دهد. آیا این بدان معناست که هدف سیگما fp L بیشتر عکاسی ثابت است و حساسیت و عملکرد فیلم آن در درجه بعدی قرار دارد؟ رویکرد معمایی سیگما در طراحی دوربین به شباهت های Sigma fp و Sigma fp L دلالت دارد و تفاوت های بین این دو دوربین ممکن است آن چیزی که انتظار دارید نباشد. هر دو دوربین در کنار یکدیگر در بازار به فروش می رسند، اما سوال اصلی این است که دوربین Sigma fp یا Sigma fp L ؟چه چیز باعث برتر شدن آخرین دوربین سیگما شده است. در زیر مقایسه Sigma fp و Sigma fp L برای کمک به شما در تصمیم گیری در مورد دوربین مناسب ذکر شده است

 

پیشنهاد خرید

لنز دست دوم سیگما Sigma 14-24mm

49,000,000 تومانخرید کنید

بهترین ویژگی های سیگما fp و سیگما fp L:

اولین نکته ای که در پاسخ به سوال دوربین Sigma fp یا Sigma fp L ؟

چه چیز باعث برتر شدن آخرین دوربین سیگما شده است، می توان مطرح نمود، توجه به سنسور است.

1. سنسور

• سیگما: fp با قاب پشتی 35 میلیمتری CMOS، 24.6 مگاپیکسل

• سیگما: fp L با قاب 35 میلی متر CMOS و نور پس زمینه، 61 مگاپیکسل این تفاوت در واقع تنها یک تیتر است. هر دو دوربین دارای یک سنسور CMOS با نور پس زمینه کامل از نوع Bayer معمولی هستند (سنسور Foveon چند لایه نیست) ، اما در جایی که وضوح تصویر Sigma fp 24.6MP است، Sigma fp L بیش از دو برابر 61MP می باشد.

بررسی دوربین Sigma fp یا Sigma fp L ؟چه چیز باعث برتر شدن آخرین دوربین سیگما شده است
بررسی دوربین Sigma fp یا Sigma fp L ؟چه چیز باعث برتر شدن آخرین دوربین سیگما شده است

2. اندازه تصویر ثابت

مورد دوم که در پاسخ به دوربین Sigma fp یا Sigma fp L ؟

چه چیز باعث برتر شدن آخرین دوربین سیگما شده است، می توان مطرح نمود، توجه به سنسور است، باید در نظر گرفت، اندازه تصویر می باشد.

• سیگما 9،520 4 4،080: fp

• سیگما 6000 × 2576: fp L این سنسور با وضوح بالا مشخصات ویدیو را تغییر نمی دهد اما باعث می شود Sigma fp L برای عکاسان حرفه ای بسیار جذاب تر باشد، زیرا تصاویری با وضوح افقی و عمودی تقریباً 60٪ بیشتر از Sigma fp تولید می کند.

3. محدوده ISO

این مسئله دارای جزئیات پیچیده تری است زیرا، مانند بسیاری از دوربین های سینمای ، هر دو مدل Sigma fp دارای تنظیمات ISO دوگانه برای عملکرد مطلوب در محدوده حساس هستند و اینها در حالت ها متفاوت عملکرد تقریبا مشابه دارند. پاسخ کوتاه این است که وضوح بالاتر Sigma fp L دارای ایزو پایه دوم پایین تر است که به این معنی است که در ISO های بالا به اندازه Sigma fp موثر نخواهد بود. با این وجود، هر دو دوربین دارای محدوده قابل تنظیم ISO 100-25600 و قابل ارتقا تا ISO 6-102400 می باشند.

4. قالب های فیلم

• سیگما fp : CinemaDNG (8 بیتی ، 10 بیتی ، 12 بیتی) / MOV: H.264 (ALL-I GOP)

• سیگما Sigma fp L  : CinemaDNG (8 بیتی ، 10 بیتی ، 12 بیتی) / MOV: H.264 (ALL-I GOP) فرمت های ضبط داخلی در هر دو دوربین یکسان است و هر دو از یک اسلات کارت حافظه SD / SDHC / SDXC UHS-II استفاده می کنند. همچنین این دو دوربین از ضبط کننده های خارجی پشتیبانی می کنند.

آشنایی با دوربین Sigma fp یا Sigma fp L ؟چه چیز باعث برتر شدن آخرین دوربین سیگما شده است
آشنایی با دوربین Sigma fp یا Sigma fp L ؟چه چیز باعث برتر شدن آخرین دوربین سیگما شده است

5. وضوح فیلم

وقتی صحبت از دوربین Sigma fp یا Sigma fp L ؟چه چیز باعث برتر شدن آخرین دوربین سیگما شده است، می شود، وضوح فیلم نیز دارای اهمیت بالایی خواهد بود.

  • Sigma fp: 3,840 x 2,160 (UHD 4K) / 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 1,920 x 1,080 (FHD) / 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 48p, 50p, 59.94p, 100p, 119.88p
    • Sigma fp L: 3,840 x 2,160 (UHD 4K) / 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 1,920 x 1,080 (FHD) / 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 48p, 50p, 59.94p, 100p*, 119.88p* (* رنگ اتوماتیک برای 100/120p)

شاید جای تعجب باشد که وضوح فیلم و نرخ آن در هر دو دوربین یکسان است. تنها تفاوت بین آنها در بالاترین نرخ فریم FHD است، اما Sigma fp L برای دستیابی به بالاترین نرخ فریم 100 / 120p باید به حالت crop تغییر کند.

 6. خروجی HDMI

  • Sigma fp: 4:2:2 8 bit, 12 bit RAW, ATOMOS Ninja V, پشتیبانی Blackmagic Video Assist 12G supported
    • Sigma fp L: 4:2:2 8 bit, 12 bit RAW, ATOMOS Ninja V,پشتیبانی Blackmagic Video Assist 12G supported

Sigma fp و fp L می توانند CinemaDNG داخلی 8 بیتی را ضبط کنند، اما اگر می خواهید عمق بیت بالاتر و قالب های خام مختلف را ضبط کنید، هر دو دوربین می توانند ProRes RAW و Blackmagic RAW را از طریق HDMI به ATOMOS Ninja V یا Blackmagic Video Assist 12G به ترتیب تبدیل و ضبط نمایند.

 7. حداکثر زمان عکسبرداری

  • Sigma fp: 2ساعت
    • Sigma fp L: 2ساعت

همانطور که می دانیم، اتلاف گرما به یک موضوع داغ برای فیلمبرداران تبدیل شده است ، اما Sigma ادعا می کند حداکثر زمان ضبط 2 ساعته برای هر دو دوربین در نظر گرفته است که جالب می باشد. اما باید در نظر داشته باشید که انتظار می رود، پردازش fp L برای تولید گرمای بیشتر نیاز داشته باشد.

مشخصات دوربین Sigma fp یا Sigma fp L ؟چه چیز باعث برتر شدن آخرین دوربین سیگما شده است
مشخصات دوربین Sigma fp یا Sigma fp L ؟چه چیز باعث برتر شدن آخرین دوربین سیگما شده است

8. سرعت شاتر

مورد بعدی که در پاسخ به سوال دوربین Sigma fp یا Sigma fp L ؟چه چیز باعث برتر شدن آخرین دوربین سیگما شده است، عنوان می شود، سرعت شاتر است. آنچه در اینجا جالب است تفاوت های بسیار کوچک نیست بلکه شاتر الکترونیکی مورد استفاده در هر دو دوربین است. سرعت همگام سازی فلاش با توجه به استانداردهای شاتر مکانیکی بسیار کند است که نشان می دهد هر دو دوربین با قابلیت شاتر کامل و استاندارد جهانی فاصله دارند و دارای زمان ضبط / اسکن قاب قابل توجهی هستند.

9. تثبیت کننده تصویر

هیچکدام از دو دوربین لرزشگیر درون بدن را ارائه نمی دهند اما هر دو دارای لرزشگیر الکترونیکی هستند. این گزینه برای عکاسان ثابت ارزش کمی دارد اما می تواند برای فیلم مهم باشد زیرا تغییرات کادر و حرکت ناگهانی بین فریم ها را کاهش می دهد.

10. فوکوس خودکار

این مورد یک ویژگی بزرگ است، زیرا fp اصلی سیگما با انتقادات زیادی نسبت به عملکرد کند و غیر قابل پیش بینی سیستم AF متضاد خود روبرو شده است. سیگما fp L سیستم کنتراست ترکیبی / فاز ترکیبی جدیدی دارد که امیدواریم بتواند پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

 

مشاوره  خرید دوربین دست دوم

پیشنهاد خرید

لنز دست دوم سیگما Sigma 18-300mm

26,000,000 تومانخرید کنید

  Sigma fp یا  Sigma fp L

:  Sigma fp L به نظر می رسد یک ارتقا عظیمی نسبت به Sigma fp داشته است، آن نیز به دلیل سنسور جدید 61MP می باشد. به هر حال، به همان اندازه سیستم ترکیبی / فاز ترکیبی ترکیبی جدید نیز مهم می باشد که به شما کمک کند تا بر شکایت ها در مورد عملکرد AF Sigma fp غلبه کنید. دوربین جدید همچنین امکان شارژ و فیلمبرداری همزمان از طریق USB را فراهم می کند که برای مثال در جلسات پخش طولانی مدت بسیار موثرتر خواهد بود.

کدام یک؟ دوربین Sigma fp یا Sigma fp L ؟چه چیز باعث برتر شدن آخرین دوربین سیگما شده است
کدام یک؟ دوربین Sigma fp یا Sigma fp L ؟چه چیز باعث برتر شدن آخرین دوربین سیگما شده است

 

با این حال، وضوح 61 مگاپیکسلی، بیشتر مورد توجه عکاسان ثابت قرار خواهد گرفت، زیرا مشخصات فیلم Sigma fp L تقریباً بدون تغییر است و هنوز هم در 4K 30p محدود است.

ادمین
ارسال دیدگاه