عکاسی خانگی و جذاب با ساده ترین لوازم

در عکاسی خانگی روش های متعددی برای خلق عکس هایی زیبا و جذاب وجود دارد که در این مقاله به شرح چند نمونه ساده و کاربردی آن ها میپردازیم.
منبع سایت www.techradar.com
با ما همراه باشید…

1_هنر قطره آب !!!

 

یکی از معروف ترین ایده های عکاسی خانگی یا عکاسی ساده، شکار لحظه پرواز قطره آب از یک مخزن مایع است. ایده اصلی این پروژه این است که مخزن مایع را ثابت نگه دارید و قطره ها را از طریق یک سوراخ کوچک به پایین هدایت کنید و سپس امواج و بسامد قطرات حاصل میشود. زمان بندی شاتر به عنوان عملیات اصلی برای شکار این بسامد است. میتوانید با سقوط دادن دو قطره آب با زمان بندی مناسب به سمت مخزن مایع و دریچه دیافراگم بسته تر و البته مخلوط کردن آب مخزن با میزان مشخصی رزین، نتیجه مطلوبی دریافت کنید. رزین باعث چسبناکی بیشتر آب میشود که میتوانید حالت کشسانی بهتر و طولانی تری برای شکار قطره آب به دست آورید. همچنین میتوانید از یک کیت آبپاش SplashArt که در سایت های فروشگاهی موجور میباشد، استفاده کنید تا نتیجه مطلوب تری دریافت کنید.

 


2_هنر دود !!!

 

 

دنباله های دود غلیظ و ضعیف و ترکیب ان ها با هم یکی از روش های مورد علاقه هنرمندان عکاسی است. اما سوال اینجاست که چگونه آن هارا به شکل یک نقاشی زیبا هدایت کنیم. جواب سوال سخت نیست نگران نباشد. با استفاده از برنامه فتوشاپ و برنامه های ویرایش عکس به راحتی میتوانید اشکالی بسیار جذاب همانند یک نقاشی فیلسوفانه خلق کنید. هنگامی که چندین عکس هنری خوب از دود های در هم تنیده شکار کردید، یک صفحه خالی در برنامه فتوشاپ خود ایجاد کنید و سپس یکی از تصاویر را داخل آن کپی کنید. حالت ترکیب را روی صفحه تنظیم کنید و از منوی Warp برای تغییر شکل آن استفاده کنید. و در ادامه همه چیز به سلیقه و خلاقیت شما بستگی دارد.

 

 


3_عکسبرداری هنری از خوراکی ها.

 

 

میتوانید مواد غذایی که برای شام خود میخواهید مصرف کنید را به سوژه هنری عکاسی خانگی خود تبدیل کنید !!! لوازم کمکی مورد نیاز شما میتواند یک سبد میوه و سبزی جات به همراه یک چاقوی تیز باشد. میوه و سبزیجات را به صورت نازک و به طور مساوی تقسیم کنید، سپس آنها را بر روی میز یا سطح صاف روشن قرار دهید. با قرار دادن دوربین به طور مستقیم در بالا، از نمای Live View برای دستیابی به جزئیات به صورت دستی استفاده کنید. دیافراگم f / 8 را تنظیم کنید تا عمق میدان مناسب را تنظیم کنید و در برخی از جبران نوردهی از 1 تا 3 درجه به عنوان نور روشن می توانید متر دوربین را به حالت نامرتب سوق دهد.

 


4_گل یخ

 

 

یک روش نسبتا ارزان برای گرفتن تصاویر هنری که میتواند آشپزخانه شما را زیبا تر کند. گل های یخ زده در ظروف پلاستیکی آب مقطر یا آب بدون یون (میتوانید از فروشگاه های محلی و یا فروشگاه های ابزار فروشی تهیه کنید) به گل های شناور و زیبا تبدیل میشوند. سعی کنید گل های مورد استفاده خود را وزن کنید و یا به آن ها وزن دهید. با این روش میتوانید آن ها را در جای خود قرار دهید و زیر آب نگه دارید. بلوک یخ را در بالای یک کاسه روشن یا شیشه ای در یک سینک یا بشقاب سفید بگذارید تا نور بتواند از زیر به بیرون برود. یک فلشگن را به سمت یک طرف قرار دهید، به سمت پایین حرکت کنید و از طرف مقابل شلیک کنید.

 


5_بازی قطرات روغنی

 

 

روغن های شناور روی آب میتوانند تصاویری بسیار شگفت انگیز خلق کنند. این روش عکاسی خانگی میتواند بر روی یک میز کار معمولی انجام شود. این پروژه عکس بالا از کیفیت انعکاسی روغن و حباب ها برای تشدید و تحریف رنگ ها استفاده می کند. همه چیزهایی که شما باید انجام دهید این است که چند قطره روغن پخت و پز بر روی سطح آب در یک ظرف شیشه ای قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که ظرف حدود 25 سانتیمتر در مورد بالای میز نگهداری شده است و سپس کاغذ رنگی زیر آن قرار دهید و از لامپ زاویه ای یا فلشگن برای روشن کردن کاغذ استفاده کنید.

 


6_بازی با صابون و گلیسیرین !!!

 

 

یکی دیگر از پروژه های عکاسی خانگی را میتوانیم با مقداری صابون مایع و گلیسیرین ایجاد کنیم. این یک پروژه فوق العاده برای خلق یک دسکتاپ پر جنب و جوش و یا یک دیوار انتزاعی میباشد. صابون مایع همراه با گلیسیرین به علاوه یک حلقه سیم، یک پس زمینه تیره(پارچه سیاه) و یک لنزماکرو 100 میلیمتر نیاز داریم. رنگ های ایجاده شده توسط صابون و گلیسیرین تنها زمانی ظاهز میشوند که از نور با یک زاویه مشخص برای برخورد با آن استفاده میشود. بنابراین از یک پنجره شمالی در خانه خود استفاده کنید تا تابش مناسبی در اختیار بگیرید.

 


7_هنر انعکاسی.

 

 

نور هنگامی که از آب عبور می کند، خم می شود و باعث می شود که اشیاء  تغییر شکل بدهند. به این اتفاق شکست نور میگویند و میتوانیم از این پدیده برای خلق عکس های هنری استفاده کنیم. همه چیزهایی که شما نیاز دارید چندین لیوان، فلش گان، سه پایه و یک کاغذ چاپی سیاه و سفید است. به سادگی ادامه کار را دنبال کنید، پس زمینه سیاه سفید را در پشت لیوان ها قرار دهید. لیوان ها را با سطوح مختلف آب پر کنید و الگو را به عقب و جلو حرکت دهید تا اثر شکست نور را دقیق تر درک کنید. فلش را تنظیم و سپس شلیک کنید.

ارسال دیدگاه