لذت عکاسی ساده همراه کودکان

شما و فرزندتان می توانید چند پروژه ساده با هم داشته باشید تا بتوانید لذت عکاسی را احساس کنید.. این مقاله به شما چند جستجوی اکتشافی مختلف می دهد که می توانید با فرزندتان ارتباط برقرار کنید و تصاویر خود را بهبود بخشید.
فرزندان شما می توانند اعتماد به نفس خود را افزایش دهند، خلاقیت خود را ارتقاء دهند و مهارت های ارتباطی بهتر را از طریق عکاسی ایجاد کنند. ما در دنیای بصری زندگی می کنیم و عکاسی یک زبان جهانی است که می تواند توسط هر کسی در جهان درک شود.
چندین پروژه مختلف را در یک زمان کاوش کنید یا فقط یکی از آن ها را انتخاب کنید که به سلیقه عکاسی فرزند شما نزدیک تر است. مهمترین چیز این است که آن را برای شما و فرزندتان سرگرم کننده باشد. یک رویکرد مثبت و دلگرم کننده باعث تمایل به ادامه تحصیل در زمینه عکاسی و همچنن یک رویکرد تازه به دنیای اطراف می شود.
با ما همراه باشید…

منبع سایت www.expertphotography.com

 


7. بازی با بازتاب و سایه

 

شما می توانید سایه هایی را که خورشید به طور طبیعی می سازد یا از یک نور مصنوعی مانند چراغ قوه استفاده کنید تا توسط نور آن ها بتوانید ایجاد سایه و بازتاب کنید.
شما می توانید این دو موضوع را به عنوان تم های جداگانه برای لذت بردن از عکاسی در نظر بگیرید، اما من آنها را با یکدیگر ترکیب می کنم زیرا هر دو آنها عکاسی را شامل می شوند و هدف ما دقیقا خود عکاسی است و  سعی میکنیم روی آن تمرکز کنیم.

 

photo of forks with shadows

 

در این عکسی چنگال ها،از دو قطعه کاغذ قراضه تیره که در زیر کار گذاشته ایم استفاده شده است و یک چراغ قوه کوچک برای جهت دادن به سلیقه دلخواه در اختیار داشتیم. دوربین من بر روی یک سه پایه نصب شد و از تایمر خودکار استفاده کردم تا به اندازه کافی زمان بگذارم تا سایه ها دقیقا آن طور که میخواهم تشکیل شوند.
برای تصاویر سایه بیرون، سایه های طولانی تر از خورشید زودتر و بعدا در روز دریافت خواهید کرد. پس زمینه ساده معمولا بهتر عمل می کند و شکل های جالبی را با سایه ها به صورت چشمگیری میسازد.
شما می توانید بازتاب در همه جا پیدا کنید. سطوح صاف، براق به بهترین شکل کار می کنند. سطوح شیشه ای، فلز براق و آب سطوح عظیمی برای لذت بردن از این حالت است.

 

An image of a woman walking down a road where shadows are prevalent - Photography Projects to Do with Children

 

گودال کوچک آب برای جداسازی اشیاء در فضای باز بسیار کاربرد دارد. شما می توانید عینک آفتابی آینه ای، اشیاء براق مانند توستر خود در آشپزخانه، اتومبیل، و یا حتی نقره ای برای به دست آوردن برخی اثرات شگفت آور استفاده کنید تا لذت عکاسی را برای خود دو چندان کنید.

 


6. دوربین خود را نزدیک تر بگیرید !!!

 

کلوزآپ ها و عکسهای ماکرو اغلب جهان واقعی را به ما نشان می دهند که ما معمولا نادیده می گیریم. اکثریت عظیمی از عکس های ماکرو از گل و حشرات گرفته شده است. انواع گونه ها و مکان هایی که می توانید پیدا کنید باعث می شود که این پروژه های عکاسی به راحتی پیدا شوند.
اگر می خواهید خلاقیت فرزندتان را به چالش بکشید، سعی کنید به دنبال عمق موضوعات اطراف باشید. شما می توانید سوژه های بسیار جالب را در آشپزخانه خود پیدا کنید.

 

a close-up image of a pepper

 

این فلفل قرمز برخی از الگوهای جالب را نشان میدهد که میتوان این را در برش هایی که خورده به وضوح مشاهده کنید. با قرار دادن یک چراغ قوه یا یک لامپ در پشت یک کاغذ سفید بالای فلفل که به صورت طولی در بالای دوربین قرار گرفته است، نور مناسبی را به دست آوردم.
اگر می خواهید بیرون از آشپزخانه بمانید، مکان دیگری مانند دفتر، گاراژ و حتی حمام را امتحان کنید!

 


5. آزمایش با بافت های مختلف

 

یکی از بهترین راههای بهبود مهارتهای شناخت بصری، تمرکز بر روی یک عنصر عکاسی است. رنگ، کنتراست، شکل یا بافت. شاید برای بسیاری از افراد هیجان انگیز باشد، عکس های بافت ها اغلب در طبیعت بسیار ساده هستند و اغلب هیاهو نمی کنند.
با این حال، نقطه عطف این پروژه های عکاسی این است که شما میتوانید کیفیت های مختلفی را که یک تصویر می تواند داشته باشد به طوری که می توان آن را در یک تصویر گرفته شده است را تشخیص دهید.
پیدا کردن بافت ها شما و فرزندتان را به دنبال انواع مختلف سطوح می اندازد و الگوهای پیچیده ای را که می توانید در مواد مورد نظرتان پیدا کنید پیدا کنید.
ممکن است بافت ها برای تیراندازی(عکاسی) برای شما بهتر باشد، اگر مایل به پیدا کردن جزئیاتی هستید که بیننده احتمالی ممکن است متوجه آن نباشد.
عکس زیر سقف یک کارخانه رها شده است، که کمتر از یک سال پس از آن که توسط یک آتش سوزی ویران شده است، گرفته شده. پیدا کردن این بافت نیاز به نگاه کردن و توجه بالایی دارد که چگونه نور از پنجره ها بر روی یک دیوار از اشکال خشن میتابد و تصویری پر از بالا و پایین در ذهن نقش میبندد.

 

An image showing damaged paint - Photography Projects to Do with Children

 

بافت ها اغلب با توجه به وسعت دید محدود می شوند، گاهی اوقات با لنزهای زوم یا فاصله های نزدیک تر برای از بین بردن عناصر منحرف. داشتن یک مرکز کانونی، یک تصویر بسیار قوی را ایجاد می کند.
شات زدن د بافت های سیاه سفید نیز میتواند حس خوبی را القا کند، زیرا عدم وجود رنگ، توجه بیشتری به بافت ها و اشکال می کند.
بافت ها در همه جا هستند، و معمولا وقتی که نور از یک زاویه می آید، بافت بیشتر قابل مشاهده است و بیشترین تاثیر بصری را دارد.
ساختمان ها، دیوارها و دیگر سطوح مسطح ساخته شده بطور معمول برای عکس های بافتی استفاده می شود. در طبیعت نیز فراوانی موضوعات بافت وجود دارد.

 

Example of tree bark texture

 

عکسی از پوست درختان توس که بازی نور دز این عکس بسیار چشم نواز است.

 


4. گرفتن شات های مناسب در نور طبیعی متفاوت

 

عکاسی با نورپردازی شروع می شود و هر یک از لیست پروژه های عکاسی باید دارای حداقل یک نور با کیفیت باشد. برای این مطالعه، نگاهی داریم به موقعیت هایی که در آن نور خورشید کاملا موثر یا کاملا مبهم است.
برخورد نور خورشید به صورت مستقیم با لنز ممکن است کمی کار را سخت و خراب کند. پس باید دنبال کنترل و هدایت صحیح نور به سمت سوژه باشید. کوچکترین حرکت دوربین یا خورشید می تواند تفاوت زیادی در عکس نهایی ایجاد کند. عکس پایین تصویر باغچه هلو در اوایل روز در یک صبح پاییزی است. در این صحنه دوربین به گونه ای قرار گرفته که تنها بخضی از خورشید تمام کار را انجام میدهد.

 

A shot of the sun piercing the trees in an outdoor environment - Photography Projects to Do with Children

 

راه دیگر برای آزمایش نور این است که نگاه کنید به وضعیتی که خورشید به طور کامل توسط موضوع شما مسدود شده باشد. در مورد عکس درخت بی برگ، خورشید زیر افق قرار گرفته است.
شما می توانید نتایج جالبی را با شکلات دریافت کنید که در آن همه نور از پشت سوژه شما می آید و نور کم و یا هیچ نوری را که در طرف مقابل مشاهده می شود از دید دوربین مشاهده می کند.

 

An image showing silhouettes of trees

 

شما می توانید قبل از طلوع آفتاب یا بعد از غروب خورشید بچرخید و آسمان به پشت صحنه سوژه ظریف تبدیل خواهد شد. فضاهای باز که در آن نور به سمت موضوع شما منعکس نمی شود، به شما نگاه ظاهری را می دهد.

 


3. یافتن قاب مناسب

 

پیدا کردن قاب و کادر مناسب یک راه بسیار کاربردی برای توجه به موضوع تصویر شما به حساب می آید که با مسدود کردن سایر نقاط تصویر با چیزی در صحنه به دست می آید.
خوب است بدانید برخی از قوانین استاندارد ترکیب وجود دارد که حتی اگر شما ان ها را نمی دانید باز هم در عکس های شما تاثیر گذار خواهند بود. فریم کردن موضوع در عکس های شما یک تکنیک ترکیب است که به شما حس عمق عکس می دهد و چشم شما را نسبت به موضوع اصلی هدایت می کند.
در عکس زیر من عکس را طوری کادر بندی کرده ام تا شاخه های درخت نگاه شما را را به داخل کادر بچرخانند و تاکید بیشتری روی کلبه ها داشته باشند. این روش در عکاسی افقی و پرتره بسیار کاربرد دارد.

 

Using leaves to frame a scene of two cabins

 

شما همچنین می توانید خلاقیت را با فریم کردن و استفاده از حفره های ساخته شده برای ساختن عکس های خود داشته باشید.
در طول یک سفر عکاسی به آلاسکا، این فرصت را برای استفاده از پنجره های داخل کشتی کوچک کروز خود در قاب کوه های جنوب شرقی آلاسکا مشاهده کردم.

 

An image where windoes are used as frames - Photography Projects to Do with Children

 

 


2. نگاهی به عکس های سلفی های غیر متعارف

 

خود پرتره غیر رسمی (یا “selfie“) به یک ایده خوب برای شما و دانشجویان عکاسی تبدیل شده است. این شیوه بسیار سرگرم کننده و همه گیر شده است تا جایی که که میتوانیم عکس هایی بسیار هنرمندانه از افرادی ببینیم که هیچ فنی از عکاسی بلد نیستند. افرادی که از همین روش های ساده جذب لذت عکاسی شده اند. ایده های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که همگی میتوند با چاشنی خلاقیت شکوفا شوند. سلفی میتوند شکار یک سایه باشد. در عکس زیر به صورت خیلی زیرکانه عمل شده است طوری که کسی متوجه سلفی بودن عکس نمیشدو. دست چپ کاملا محو شده به گونه ای که انگار مشغول کار دیگری میباشد. دوربین روی تایمر قرار دارد و دست راست سه پایه را گرفته. همه چیز به گونه ای است که نمیتوان به راحتی تشخیص داد این عکس یک سلفی است.

 

An image showing a silhouette as a selfie

 

دومین مثال خلاقانه از تفکر شما به عنوان موضوع اصلی استفاده میشود. سطوح منحنی یا سطوح که فقط بخشی از چهره شما را نشان می دهد، لذت عکاسی را به شما نشان می دهد.

 

A photograph of a man seen in the reflection of a Christmas bauble - Photography Projects to Do with Children

 

این عکس یک توپ درخت کریسمس معمولی است. به کمک یک سه پایه، دوربین و چهره تحریف شده موجود در عکس. نتایج شما کاملا بستگی به اینکه آیا از یک زاویه مناسب یا تنظیم لنز تله استفاده می کنید، تغییر می کند. لذت عکاسی دقیقا همین تغییرات کوچک اما عمیق است.

 


1. آزمایش با ایجاد تاری در حرکت

 

این پروژه عکاسی میتواند مناسب بچه های پر انرژی و پر جنب جوش شما باشد که دائم در حال تحرک و بازیگوشی هستند. شما میتوانید لذت عکاسی را بیشتر درک کنید. ممکن است مجبور باشید تا چند عکس پشت هم با چرخش دوربین بگیرید تا تاری یکی از ان ها شما را جذب کند. البته این موضوع را فراموش نکنید که این بخش قسمت سرگرم کننده است. هر کاری که حس میکنید نتیجه جالبی داشته باشد را امتحان کنید. ممکن است بعضی اشکالات بتوانند به یک ایده تبدیل شوند. گرفتن یک عکس مانند این یکی برای اولین بار ممکن است به شما احساس سرگیجه بدهد و همچنین شدت زیاد تاری ممکن است ناخوشایند باشد بنابر این شما میتوانید قسمتی از عکس را صاف کنید و سمتی دیگر را تار.

 

photography projects: motion blur with subject in center of frame

 

قسمت قابل توضیح ان است که باید سرعت شاتر را روی عدد مناسب قرار دهید. این عکس که در جنگل گرفته شده است با سرعت شاتر 1/8000 ثانیه گرفته شده. البته راه های دیگری برای تثبیت این وضعیت وجود دارد.
در عکس زیر نیز که از یک ساختمان گرفته شده است، من در بالکن ساختمان رو به رو قرار داشتم و سرعت شاترم نیز همان 1/8000 تنظیم کرده بودم و با چند شات مداوم توانستم به این شات برسم.

 

photography projects: motion blur around building from above

ارسال دیدگاه