نکاتی برای عکاسی ماکرو و علاقه مندان این شاخه از هنر عکاسی

ظهور عکاسی دیجیتال بسیاری از مشکلات چالش برانگیز دنیای عکاسی را بر طرف کرد و باعث شکوفایی هرچه بیشتر عکاسان و علاقه مندان شده است. عکاسی ماکرو نیز یکی از شاخه های مهم عکاسی بوده است که در این راه زمینه های ظهور و رشد خود را فراهم کرده. حالا شما می توانید کیفیت کسب و کار ضبط تصویر را بالا ببرید، دقیق و نزدیک شوید و راه های دیجیتال را با استفاده از 100 درصد میزان موفقیت به دست بگیرید. در ادامه مطلب نکاتی برای عکاسی ماکرو به شما ارائه میدهیم که قطعا به شما کمک شایانی خواهد کرد.

با مجله مهرانی کم همراه باشید…

ثبت پست توسط  Barrie Smith از سایت www.adorama.com

سایت کمکی برای اطلاعات تکمیلی digital-photography-school.com

 

ngeblues by Alfian Ismail on 500px.com

 

من می دانم که من تنها نیستم که می گویم که عکاسی ماکرو یک فعالیت جذاب در دنیای عکاسی است. برای رسیدن به “فضای نزدیک” و ثبت یک تصویر که به راحتی قابل مشاهده نیست به چشم غیر مسلح است گزینه جذاب است. هیچ چیز بیشتر رضایت بخش نیست که یک چاپ بزرگ از یک حشره، نمونه های معدنی یا هر شی کوچک که به طور معمول برای چشم غیر مسلح بسیار کوچک است و با تکنیک عکاسی ماکرو انجام شود، رضایت بخش است. اما همه این لذت ها زمانی شکوفا میشود که شما نکاتی برای عکاسی ماکرو را بدانید.

این روزها، دیجیتال آن را با یک خط تیره! با یک دوربین دیجیتال – جمع و جور و DSLR – حتی تازه وارد ها شگفت زده شده اند که چقدر آسان است ضبط واقعا، عکس های واقعا بزرگ از موضوعات کوچک است.

حقیقتا، می توانید عکاسی ماکرو دیجیتال را به عنوان اساسی یا به همان اندازه پیچیده تر کنید که می خواهید آن را داشته باشید: حتی با بودجه، $ 200 ویژه digicam شما می توانید تصاویر از دنیای کوچک قبل از شما، موضوعات به عنوان کوچک به عنوان یک جعبه مطبوعات، مسابقه سر و یا حتی تینیر. Digicams فشرده با قیمت بالا می تواند آن را حتی بهتر انجام دهد، برخی از ارائه تظاهرات ماکرو با یک لنز قدرتمند زوم، بنابراین شما می توانید کمی عقب نشینی کنید.

رویکرد دیگر این است که از یک DSLR استفاده کنید؛ شگفت آور این است که چگونه یک دوربین ماکرو یک دوربین DSLR در حدود 1200 دلار می تواند تبدیل شود.

برای فیلمبرداری ماکرو در روزهای فیلم – به غیر از نیاز به استفاده از دوربین SLR – شما نیاز به چند افزودنی برای گرفتن عکس های بسیار بزرگ از افراد بسیار کوچک است. شما می توانید شروع به لغزش یک لنز دیوپتر به جلو از لنز استاندارد موجود … این به یک درجه از بزرگنمایی؛ شما همچنین می توانید لوله های اضافی را بین لنز نرمال و دوربین دوربین نصب کنید؛ شما همچنین می توانید مجموعه ای از چنگال ماکرو را بدست آورید و آنها را بین لنز و بدن قرار دهید؛ و در نهایت، شما می توانید در لنز نسبتا گران قیمت – و به لحاظ اپتیکی عالی – سرمایه گذاری کنید تا به تیراندازی ماکرو اختصاص داده شود؛ یکی دیگر از گزینه این بود که به یک حلقه معکوس متصل شود که به شما اجازه می دهد که لنز را به عقب برسانید … این رزولوشن نزدیک به لنز را بهبود می بخشد و به شما اجازه می دهد تمرکز بیشتری از نزدیک داشته باشید. اما برای اینکه صادقانه بگویم، بدون هیچ زحمتی بود – اگر چه با استفاده از DSLR می توانید از این روش ها برای استفاده از ماکرو استفاده کنید.

 


          راهنمایی برای مبتدیان عکاسی ماکرو

 

 

به لطف توانایی دوربین های امروز از گوشی های هوشمند به DSLR های حرفه ای، ماکرو عکاسی قطعا تبدیل به یک جنبه بسیار وسیع از شکل هنری می شود، که باعث می شود تا گرفتن عکس های ماکرو به آسانی مانند کلیک کردن بر روی یک دکمه یا دو. با این حال، نتایج همیشه ممکن نیست که شما مورد نظر باشد.

قبل از یادگیری گرفتن عکاسی ماکرو به سطح بعدی، بیایید درباره آنچه که ماکرو عکاسی را انجام می دهیم و چگونه آن را بدست آوریم.


          عکاسی ماکرو چیست؟

 

 


          نکاتی برای عکاسی ماکرو شماره 1: یک لنز ماکرو خوب انتخاب کنید

 

 

در حالی که دوربین های امروز یک حالت ماکرو در منو یا تنظیمات آنالوگ ارائه می دهند، آنها به اندازه بزرگ 1: 1 ارائه نمی دهند. اگر می خواهید عکس های ماکرو مجله یا گالری را بخواهید، باید یک لنز اختصاصی ماکرو برای دوربین خود خریداری کنید. یک لنز گسترده ای از لنزهای ماکرو کانن در بازار وجود دارد که دارای بزرگنمایی 1: 1 و بالاتر برای دوربین Canon شماست. ممکن است برخی از تگ های قیمت خود را ناراحت کنند اما مطمئنا برای عکس های با کیفیت با کیفیت بهتر سرمایه گذاری می کنند.

نکته پاداش: اگر شما در حال تیراندازی به اشیاء مسطح مانند سکه، تمبر، از یک لنز ماکرو “flat field” استفاده کنید تا از وضوح لبه به لبه اطمینان حاصل کنید.


          نکاتی برای عکاسی ماکرو شماره 2: موضوع مناسب را انتخاب کنید

 

Macro shot of pencil tip

 

بر خلاف باور عمومی، همه چیز برای یک موضوع ماکرو خوب نیست. موارد خاصی وجود دارد که هنگام مشاهده نزدیک و بدون چارچوب غیرقابل تشخیص است و اگر بیننده خود نمیتواند وقتی که کلاهبرداری شما را می بیند نمیتواند آنها را ببیند، چگونه میتوانند از آن قدردانی کنند؟ اما البته این همه مسئله ی ترجیح و زیبایی شناسی است. اگر موضوعی که شما عکاسی می کنید به نظر می رسد در ماکرو غلط است، اما هنوز به زیبایی زیبایی چشم است، پس آن را به عنوان یک موضوع مناسب واجد شرایط.

موضوعات مشترک عبارتند از حشرات کوچک، پروانه ها، قطرات باران و اجسام کوچک مانند عروسک های کوچک، جواهرات و وسایل خانگی. اشیاء بی جان، نسبتا آسان به عکس می کنند، زیرا آنها حرکت نمی کنند، اما حشرات و اشکالات می توانند بسیار چالش برانگیز باشند. یکی از نکات کلیدی برای عکاسی آنها این است که از یک فاصله امن فاصله بگیرید تا از ترساندن آنها جلوگیری شود.


          نکاتی برای عکاسی ماکرو شماره 3: استفاده از فاصله کانونی طولانی تر برای موجودات زنده

 

Close up shot of small frog on plant

 

صحبت از لنز ها، ممکن است بخواهید برای کسانی که فاصله کانونی طولانی تر را دارند، بسته به موضوع مورد نظر شما انتخاب شود. این به شما اجازه می دهد تا در هنگام عکسبرداری از حشرات و اشیاء نزدیک بدون آزار و اذیت و یا ایجاد اختلال در محیط طبیعی آنها، به صورت دیجیتال حرکتی نزدیکتر (بدون در نظر گرفتن نیاز به حرکت نزدیکتر) حرکت کنید. بهترین فاصله کانونی برای این نوع موقعیت ها باید بیش از 90 میلیمتر باشد، مانند Tokina AT-X 100mm f / 2.8 PRO D Macro Lens (399 دلار).

در حالی که لنزهای ماکرو نیکون حداکثر بزرگنمایی همانند لنزهای ماکرو کانن را ارائه نمی دهند، لوازم جانبی لنز اتصالی مانند لوله ها یا سیلورهای موجود برای Nikon و سایر مارک های دوربین که به گسترش لنز برای دسترسی بیشتر کمک می کنند وجود دارد.


          نکاتی برای عکاسی ماکرو شماره 4: لوازم جانبی کمک رسان

 

Colorful macro shot of butterfly on flower

 

حتی بدون یک لنز اختصاصی ماکرو، می توانید عکس های ماکرو خوب را با لوازم جانبی کمکی شکار کنید که می تواند به کیت ماکرو شما اضافه شود. چیزی است که آنها را دیوپتر نامیده اند، که همچنین به عنوان “لنز ماکرو فقیر” شناخته می شود. این اساسا فیلتر نزدیک یا ذره بین است که به لنز معمولی خود و یا هر پل یا دوربین جمع و جور برای رسیدن به بزرگنمایی ماکرو بدون داشتن برای خرید یک لنز ماکرو واقعی اضافه میشود.

بلوز یا لوله ها بخش آکاردئون مانند قسمت قابل ارتقاء دوربین است که به شما کمک می کند تا به اندازه کافی به موضوع خود نزدیک شوید. شما همچنین می توانید از آداپتورهای لنز استفاده کنید که به شما اجازه می دهد لنز خود را معکوس کنید و دیافراگم را به صورت دستی کنترل کنید.

به جای استفاده از یک سه پایه که می تواند برای عکاس کاملا محدود باشد، می توانید از دستگاه های “دست سوم” (هر چیزی که می توانید با ابزار موجود برای ایجاد “دست سوم”) برای نگهداری و حمایت از خود استفاده کنید موضوعات به طور پیوسته و در برابر پیش زمینه مورد نظر شما.


          نکاتی برای عکاسی ماکرو شماره 5: پس زمینه خود را سفارشی کنید

 

Macro shot of raindrops on flower

 

تیراندازی اشیای بی جان بسیار آسان است زیرا شما می توانید کنترل کامل موقعیت، روشنایی و حتی پس زمینه خود داشته باشید. به سادگی با توجه به ترکیب خود، آن را در برابر زمینه دلخواه خود قرار دهید و مطمئن شوید که آنها با یکدیگر مخالفت نمی کنند. بسیاری از عکاسان ترجیح می دهند با قرار دادن موضوع خود در مقابل پس زمینه متضاد، که دورتر از موضوع قرار می گیرند، ترجیح می دهند، به طوری که آن را به عنوان یک پس زمینه زیبا می بینند.

اگر به صورت خودآموز در خارج از منزل عکسبرداری می کنید، ممکن است کنترل بیشتری روی پس زمینه نداشته باشید. با این حال، شما می توانید دیدگاه خود را تغییر دهید و یا شاید از پشتیبانی “دست سوم” برای موقعیت جسم خود مانند برگ یا گل استفاده کنید تا از زاویه دیگری به شما نگاه کنید.


          نکاتی برای عکاسی ماکرو شماره 6: توجه به عمق میدان خود

 

Diamond ring up close

 

اکثر مردم به شما توصیه می کنند که از دهانه های کوچکتر (یک شماره بزرگتر f-stop) استفاده کنید، زیرا این امر عمق میدان را افزایش می دهد و اطمینان حاصل می کند که بخش های مهم موضوع شما در فوکوس قاب قرار دارند. با این حال، مشکل با استفاده از یک دیافراگم کوچکتر این است که نور کاهش یافته و پراکنده می تواند تا حد زیادی بر شدت تصویر شما تأثیر بگذارد. از سوی دیگر، اگر شما از یک دیافراگم بیش از حد استفاده می کنید، عمق میدان کمتری را در تصاویر نهایی خود خواهید داشت، به این معنی که برخی از قسمت های موضوع شما نیز ممکن است منفجر (تار) شود.

یکی از سخت ترین قسمت های انجام عکاسی ماکرو، دستیابی به تعادل مناسب بین شدت مطلوب و عمق میدان است. اگر بتوانید از منظر یا زاویه ای که شما را قادر به جابجایی قسمت های مهم و جالب از موضوع خود در یک فوکوس اتوماتیک می کند، تضمین کنید که موضوع شما همچنان شاداب (شارپ) و در عین حال باتجربه زیبا در پس زمینه باقی بماند، مسئله یافتن بزرگترین دیافراگم است که به شما این امکان را می دهد بدون اینکه سوژه خود را در قسمت های خاص پنهان کنید تصاویر دلخواه خود را شکار کنید.

یا اگر تصور نکردن تصویر خود را دارید، همچنین می توانید بزرگنمایی خود را کاهش دهید و از دیافراگم کوچکتری استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام قسمت های موضوع تیز است و سپس عکس را به سادگی برش دهید تا موضوع شما بیشتر بزرگ شود. با این حال، چالش در استفاده از دیافراگم های کوچکتر این است که نور بیشتری را از ورود به لنز محدود می کند، به این معنی که شما به اغلب نیاز به سرعت شاتر پایین تر دارید تا بتوانید شات خود را به درستی نمایش دهید. بسته به عکاس، این راه حل می تواند از سه پایه برای یک عکس مستمر استفاده کند یا از فلش برای اضافه کردن نور بیشتر به صحنه استفاده کند.

یکی دیگر از راه حل های توصیه شده برای مشکل تعادل عمق میدان و وضوح فوکوس، که یک ویژگی داخلی در تعداد دوربین انتخاب شده است. اگر این ویژگی را نداشته باشید، می توان آن را در فتوشاپ نیز انجام داد.


          نکاتی برای عکاسی ماکرو شماره 7: ایجاد نورپردازی بهتر

 

Macro shot of coffee beans

 

عنصر کلیدی در عکاسی نور است و عکاسان ماکرو بدیهی است که از داشتن شرایط نور مناسب بهره مند می شوند. به غیر از استفاده از آن به صورت هنری عکس های شما را بهبود می بخشد، می توانید نور را برای حمایت از تنظیمات قرار گرفتن در معرض خود، از قبیل زمانی که موضوع با وجود داشتن دیافراگم باز است، هنوز بیش از حد تاریک است.

بسیاری از عکاسان ماکرو شروع به استفاده از یک فلاش حلقه ای برای استفاده از دیافراگم کوچکتر و همچنین سرعت شاتر سریع برای عکسبرداری دستی و حرکت دادن اجسام را توصیه می کنند.

حلقه درخشان (رینگ لایت) و یا چشمک زدن دوقلوها نور خوبی فراهم می کند که به نظر نمی رسد چراغ های پاپ آپ برای چنین کاری ساخته شده باشند.


          نکاتی برای عکاسی ماکرو شماره 8: ترکیب اجزا داخل کادر خود را بهبود بخشید

 

Macro shot of miniature human figures with pistachio nuts

 

این که آیا شما در حال عکسبرداری ماکرو از یک حشره و یا هر سبک عکاسی دیگر، عکاس باید یاد بگیرد که چگونه ترکیب خود را در دوربین بهبود می بخشد. این به این معنی است که قبل از کلیک روی شاتر به درستی فریم کردن موضوع خود را به جای تکیه بر پردازش پس از اصلاح ترکیب خود. این امر می تواند برای عکاسی ماکرو بسیار حیاتی باشد، زیرا عکسبرداری ماکرو از سوژه های شما باعث کاهش رزولوشن عکس می شود.

به جای عکس برداشتن از یک حشره به منظور بزرگنمایی آن، بزرگنمایی سوژه را در حین فیلمبرداری (شات زدن) افزایش دهید تا بتوانید رزولوشن اصلی خود را حفظ کنید.


          نکاتی برای عکاسی ماکرو شماره 9: نقطه تمرکز (فوکوس) خود را تنظیم کنید

 

Macro close up shot of raindrops on leaf

 

شما قاب مناسب برای شات خود را آماده کرده اید، و همچنین تمام چیزهایی که باید انجام دهید، فوکوس بر روی سوژه شما تنظیم شده است و روی شاتر کلیک کنید. اما قبل از اینکه شما این کار را انجام دهید، این کمک می کند تا در عکاسی ماکرو، متوجه شوید که نقطه تمرکز شما می تواند ترکیب شما را بسیار بهبود بخشد.

یکی از چیزهایی که می تواند به بهبود عکاسی ماکرو بهتر کمک کند، یادگیری نحوه تمرکز بر روی بخش های مختلف فریم دستی است و سعی کنید تمرکز خود را برای ارائه دیدگاه های مختلف و جالب توجه تغییر دهید.


          نکاتی برای عکاسی ماکرو شماره 10: صبور باشید

 

 

عکاسی ماکرو میتواند یک سبک بسیار جذاب عکاسی باشد، با وجود آن که برای بسیاری از مبتدیان تا حدودی پیچیده است. در حالی که چیزهای زیادی برای به یاد آوردن برای رسیدن به یک کاراکتر خوب و حرفه ای وجود دارد، تمرین در آن باعث رشد و پیشرفت چشمگیر میشود. هنگامی که به آن عادت کردید، آن برای شما تبدیل به یک مهارت می شود و شما می توانید به خوبی این راه سخت و دشوار را برای خود با هر شات هموتر کنید. اما باید به خاطر داشته باشید که صبر لازمه این کار است و با حوصله و صبر است که میتوانید به نقاط خوب دست پیدا کنید.

ارسال دیدگاه