پروژه های عکاسی که میتواند جذاب باشد

همانطور که در مقاله های قبلی اشاره کردیم، انجام پروژه ای مختلف عکاسی باعث پیشرفت هایی شگرف در مهارت عکاسی شما میشود. انجام اینگونه پروژه ها علاوه بر پیش رفت میتواند بسیار شیرین و جذاب باشد. این گونه پیشرفت ها عمیق و ماندگار است و میتوانید خودتان را به سرعت در این زمینه بالا بکشید.

پس ترس را کنار گذارید و با شجاعت به سمت پروزه های عکاسی بروید تا در کنار لذت عکاسی، به دنیای بالا تری در این راستا وارد شوید.

منبع سایت www.techradar.com

با وبلاگ مهرانی کم همراه باشید…

 


                                                               مه

 

 

مه و ابر یک عنصر طبیعی هستند که می توانند زیبایی عکاسی شما را افزایش دهند. آب و هوا را بررسی کنید تا زمانیکه مه ممکن است ظاهر شود. اغلب بهترین نورپردازی برای عکس های مه در طول ساعات صبح یا بعداز غروب خورشید ظاهر می شود. نور کم موجب کاهش سرعت شاتر می شود که به معنای یک دوربین شتاب دهنده است.

دوربین خود را تا آنجا که ممکن است با دستان خود محکم بگیرید یا از سه پایه استفاده کنید. بهترین مکان برای عکس های مه آلود؟ آبهای آزاد و دیگر زمینه های جالب مانند زمینه ها و تپه های نازک.

 


                                                               شهر ها

 

 

آسمان خراش ها، ساختمان های شناور و بلند و همچنین اسکله های کنار شهر های بزرگ میتوانند جزو پروژه های عکاسی بسیار جذاب برای عکاسی از شهر ها باشند. برای یک پروژه شهر، نکات مختلفی را در سراسر شهر امتحان کنید تا ببینید چه چیزی بهتر کار می کند (فکر کنید: یک تماشای عمومی در مقایسه با یک مکان مخفی تر).

آماده شدن برای یک شلیک خوب میتواند بعد از غروب آفتاب باشد. این کار اجازه می دهد چراغ های شهر در برابر آسمان تاریک جلوه گر زیبایی شود. به یاد داشته باشید از لنز های واید استفاده کنید تا زمین را تا آنجا که ممکن است پوشش دهد.

 


                                                               آب (باران، اقیانوس)

 

 

این که آیا شما میتوانید به راحتی از جریان متناوب یک آبشار قاب کاملی دریافت کنید امری بدیهی است. اما باید بدانید که برای چند ثانیه (مثلا دو تا 4 ثانیه و شاید هم بیشتر) تمرکز لازم را در قاب خود داشته باشید. پس توصیه ما به شما این است که برای شات های بدون خطا و تار شدگی حتما از سه پایه استفاده کنید.

برای تمیز کردن قطرات اب که در سراسر این کار به سمت لنز شما حمله میکنند میتوانید از یک دستمال کمکی استفاده کنید. ما به شما توصیه میکنیم که حتما یک دستمال آبگیر و بدون پرز همراه داشته باشید. شاید به نظر شما کمی پیش پا افتاده باشد اما به ضرس قاطع به شما میگویم که این امر بسیار مهم است.

 


                                                               فصل ها

 

 

هر فصل جذابیت های خود را از شاخه های برفی تا برگ های رنگی ارائه می دهد. یک مکان برای پروژه فصول خود انتخاب کنید که در طی چهار فصل فواید عکس ها را می بینید. هنگامی که سال کامل است، شما مجموعه ای از تصاویر خیره کننده در اختیار دارید که داستانی جذاب از یک محل ثابت در طول یک سال را برای بیننده روایت میکند.

 


                                                               ستاره دنباله دار

 

 

از لحاظ بصری، پروزه عکاسی از یک اسمان پر ستاره یکی از جذاب ترین شیوه های ماجراجویی عکاسی به حساب می آید. اولین گام این است که یک آسمان پر از ستاره ها پیدا کنید، اما بدون آلودگی و یا دخالت نور های دیگر. دوربین خود را بر روی سه پایه قرار دهید، دوربین خود را برای شلیک در حالت دستی تنظیم کنید. از یک لنز سریع استفاده کنید که بسیار کمک کننده است.

هنگامی که قاب خود را آماده کرده اید، حالت درایو برای عکس های متوالی را انتخاب کنید، حالت تک فریم در این جا به کار شما نمی آید. با استفاده از کنترل از راه دور، دوربین خود را به مدت سی دقیقه تا چند ساعت عکسبرداری کنید، بسته به طول مسیر پیاده روی ستاره ای که ایجاد می کنید.

 


                                                               عکاسی از مواد غذایی

 

 

در مقاله های قبلی هم در مورد این شیوه جذاب عکاسی صحبت کرده ایم. اما در اینجا شیوه های بهتری در اختیار شما قرار میدهیم.
به عنوان یک تکنیک زندگی هنوز، عکاسی غذا نیاز به چندین ماده اصلی دارد: نورپردازی خوب، پشت زمینه و استایل مناسب. موارد خود را در نزدیکی نور طبیعی قرار دهید یا از یک فلاش برای عکس استفاده کنید. هنگامی که به آرایش می آید، جزئیات در مورد تنظیمات جدول مانند صفحات و وسایل نقره ای را اضافه کنید.

بافت عکاسی را با قطعات تزئینی مانند میوه های رنگارنگ و شاخه های گیاه تقویت کنید. برای یک پروژه عکاسی از غذا های اصراف، انواع غذاها و ظروف را انتخاب کنید.

 


                                                                عکاسی سیاه سفید

 

 

عکاسی سیاه سفید یکی از قدیمی ترین و همچنین متداول ترین سبک از عکاسی است که همواره جذابیت خود را حفظ کرده است. این جذابیت در اصل به خاطر ساده و مستقیم بودن نوع نور و رنگ ها است.
به جای استفاده از طیف رنگ کامل، این ایده پروژه به شما اجازه می دهد تصاویر را تنها در حالت سیاه و سفید ضبط کنید. عکاسی دوتایی چشم انداز دیگری را به نمایش می گذارد یا به کار شما حساس است و به شما امکان می دهد که افراد، مکان ها و اشیا را به روش جدیدی برجسته کنید.

به عنوان مثال، نزدیک شدن دست ها هنگامی که در حالت رنگی نمایش داده می شود، حرف خاصی ندارد. اما در حالت سیاه و سفید، این تصویر میتواند رنگ و بوی حماسی به خود بگیرد و داستانی از اتحاد بشریت را به بیننده خود القا کند.


                                                             لحظات روزمره

 

 

عکس هایی که یک قطعه زندگی منظم را نشان می دهند شامل یک زیبایی واقعی است. هنگام آماده شدن برای عکس های لحظه ای هر روز، اطمینان حاصل کنید که افراد راحت هستند. مردم باید به گونه ای رفتار کنند که مشخص باشد هیچگونه آمادگی برای یک عکس را از قبل نداشته اند.

جادوی واقعی زمانی اتفاق می افتد که بتوانید ارتباط واقعی دو نفر را ضبط کنید.

 


                                                             اعمال تصادفی مهربانی

 

 

اعمال تصادفی پروژه مهربانی شما را جذب می کند تا فردی را به انجام کارهای متفاوتی یا مفید برای فرد دیگری هدایت کند. با عکاسی از این لحظات، شما داستان بزرگتری از بشریت را میگویید.

برای موفقیت در این پروژه عکاسی، لازم است که کمی سخاوتمندانه تر نگاه کنید و از کنار اتفاقات ساده نگذرید. مانند یک مرد جوان که در حال نگه داشتن درب برای یک فرد سال خورده است یا یک دختر بچه خندان با یک غریبه.

 


                                                             عکاسی از مدل کفش ها

 

 

تمرکز عکاسی خود را برای یک هفته برای گرفتن سبک های مختلف کفش بگذارید. از بوکس به صندل تا کفش ورزشی، مجموعه تصویر خود را متنوع کنید. اطمینان حاصل کنید که از یک زوایای مختلف برای ایجاد داستانهای منحصر به فرد برای هر عکس استفاده کنید (به عنوان مثال، یک مرد با لپ تاپ با کفش، دو نفر در حال صحبت کردن در حال صحبت کردن، یک زن در حال اجرا).

این مدل عکاسی میتواند برای مدتی شما را از فضاهای تکراری عکاسی دور کند و شاید هم دریچه جدیدی به شما نشان دهد.

 


                                                             عکاسی از غریبه ها

 

 

عکس گرفتن از کسی که فقط یک بار ملاقات کرده اید می تواند هیجان جالبی داشته باشد. همچنین می تواند شخصا و حرفه ای پاداش دهد. از طریق پروژه عکاسی غریبه، شما 30 عکس از افرادی را که قبلا هرگز ملاقات نکرده اید، ضبط کنید. مردم را در خیابان، در یک مرکز خرید یا در پارک پیدا کنید.

قبل از ارسال به صورت عمومی، ابتدا از هر شخص رضایت داشته باشید. چالش عکاسی غریبه مطمئنا شما را در خارج از منطقه راحتی هنری خود می گذارد و باعث پیشرفت هایی لذت بخش برای شما میشود.

 


                                                            چشم انداز

 

 

عکاسی چشم انداز می تواند انواع مختلفی داشته باشد: کسانی که از یک زاویه کم استفاده می کنند، افرادی که دارای خطوط پیشرو قوی و کسانی هستند که به سمت راست به آسمان نگاه می کنند. این که آیا صحنه شما یک مسیر راه آهن یا آسمان خراش است یا خیر، تصویر شما باید بر زاویه و دیدگاه منحصر به فردی که شما به آن امیدوار هستید، بیننده را به آن سمت متوجه کند.

قطار چشم خود را با توجه به الگوهای مختلف هدایت کنید تا بازتاب های مختلفی از یک امتداد را بتوانید شکار کنید.

ارسال دیدگاه