نکات ابتدایی برای عکاسی از آسمان شب و عکاسی ستاره ها

عکاسی از آسمان شب و ستاره ها

عکاسی از آسمان شب و ستاره های دور و نزدیک در آسمان شب یکی از جذاب ترین و لذت بخش ترین روش های عکاسی است که در این مقاله قصد داریم به توضیح چند نکته پایه و کلیدی بپردازیم.
تکنیک های مختلفی وجود دارد که می تواند برای ایجاد عکس های پویا از آسمان شب استفاده شود، از جمله گرفتن ستاره ها به عنوان نقطه نور و یا به عنوان یک ستاره دنباله دار. همچنین میتوانید با استفاده از دوربین هایی که قابلیت Time-Lapse دارند تصاویری بی نظیر از حرکات و بازی ستاره ها در آسمان داشته باشید.

در آسمان راز هایی نهفته است که میتوانید خود را در آن پیدا کنید…

منبع سایت www.digital-photography-school.com

با وبلاگ مهرانی کم همراه باشید…

 

 


عکاسی از ستاره ها

عکاسی از ستاره ها نوع مورد علاقه من از عکاسی شخصی است، شکار تصاویری از ستاره های زیبا در حالت های مختلف در زوایای بی نظیر با نوردهی منحصر به فرد. اغلب عکاسان به علت درخواست های بازار کار مشغول تصویربرداری از افراد در مراسم عروسی، آپارتمان ها یا مدل ها هستند. اما نگران نباشید چرا که اصالت یک عکاس دقیقا به روح کاری او بستگی دارد. عکاسی سراسر عشق است و هنر. البته این موضوع نمیتواند بازار کار را نقض کند. چرا که در دنیای امروز بیشتر نیاز های انسان با پول سامان میگیرد. به هر حال در این مقاله ما قصد داریم که شمارا به روح عکاسی پرواز دهیم.

 

at 30 seconds /f2.8 /ISO 1250

آنچه که شما نیاز دارید تا عکس های فانتزی از ستاره ها شکار کنید

آنچه که شما برای شکار عکس های فانتزی از آسمان شب نیاز دارید تنها در سه چیز خلاصه میشود که عبارت اند از:

یک دوربین فول فریم (برای قابلیت ISO بهتر)
یک لنز فیش آی (برای چشم انداز وسیع از آسمان)
یک سه پایه (برای ثبات در 15 ثانیه)
(توجه داشته باشید: می توانید این کار را با یک دوربین با سنسور کراپ و بدون یک سه پایه و بدون لنز فیش آی انجام دهید، اما کارتان کمی سخت تر و کمی کوچکتر می شود)

 

at 25 second f/2.8, ISO 1600

تنظیمات دوربین

در این قسمت همه چیز میتواند متغیر باشد برای ایجاد تنظیمات دلخواه شما محدودیت ذاتی پیش رو ندارید و هر بار میتوانید با تنظیمات جدید دست و پنجه نرم کنید: 25 exposure exposure، f / 2.8، ISO 1600

اگر لنز شما دارای دریچه دیافراگم f / 2.8 نیست، شما می توانید سرعت شاتر 30 ثانیه در f / 4 با ISO 1600 را امتحان کنید.

توجه داشته باشید اگر قصد دارید از یک منبع نور بزرگتر مثل ماه یا نیمه ماه عکس برداری کنید، با این تنظیمات عکس های شما خوب از آب در نمی آید. با منابع نور زیاد رقابت نکنید، ستارگان با نور و فاصله مناسب خیلی بهتر کار خواهند کرد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که بهترین مکان برای عکاسی از ستاره ها  در طبیعت است، دور از چراغ های شهر که باعث “آلودگی نور” (نویز) می شوند. شما این نکته را زمانی متوجه میشودی که یک بار در پشت بام خانه (اگر در کلان شهر زندگی میکنید) از آسمان و ستاره ها عکس برداری کنید و سپس در روز بعد در همان ساعت به بیرون از شهر بروید و دور از آلودگی های نور و آلودگی هوا با آسمانی رو به رو شوید که بی حد و اندازه به لنز شما نزدیک حس میشود.

 

at 13.0 seconds f/2.8, ISO 1600

چگونگی استفاده از تنظیمات برای عکاسی از آسمان شب

در عکاسی از آسمان شب و عکاسی ستاره ها یکی از مهم ترین تنظیمات 25 ثانیه نوردهی است. قرار گرفتن در معرض طولانی تر از 25 ثانیه شروع به نشان دادن دنباله ستاره می کند. عکاسی از ستاره های دنباله دار و یا عکس هایی که ستاره های ساکن را دنباله دار نشان دهند نوعی عکاسی قانونی و بسیار پر طرفدار است، اما نه نوع عکاسی که در حال تلاش برای انجام آن هستید. از آنجا که شما به حدود 15 تا 25 ثانیه حداکثر سرعت شاتر محدود شده اید، هنوز نیاز به نور بیشتری دارید. بزرگترین دیافراگم که می توانید بر روی یک لنز فیش-آی پیدا کنید f / 2.8 است و هنوز ممکن است عکس شما به اندازه کافی روشن باشد تا خیره کننده دیده شوند. بنابراین این جایی است که تنظیمات ISO را به کار میگیریم و اهمیت آن ها را بیش از بیش متوجه میشویم. در یک دوربین فول فریم مانند 5D Mark III یا Nikon D800، شما می توانید خیلی راحت و بدون نیاز به تلاش زیاد، ISO را به حدود 2000 برسانید. شما در بخش های بعدی برای گرفتن عکس فوق العاده پاک خواهید آموخت که چگونه به کاهش نویز در Lightroom کمک کنید.

عکاسی از آسمان شب عکاسی ستاره


ویرایش در Lightroom

در قسمت Lightroom ویرایش های گسترده ای برای عکس ها تعریف شده که میتوانید با استفاده از این قابلیت های ویرایشی هرگونه منعکس شدن نور تصادفی و یا نویز های پر سر و صدا و همچنین دیگر اختلالات نا خواسته در تصاویر خود را از بین ببرید. گاهی اوقات آن ها پیکسل های اضافی سفید، قرمز یا آبی هستند که وقتی ایزو را بالا میبرید نیز نشان داده می شوند) در اینجا یک عکس استاندارد از ستاره ها مشاهده میکنید که در تنظیمات Lightroom به آن پرداخته شده تا خروجی زیر را دریافت کنیم.

عکاسی از آسمان شب عکاسی ستاره
at 25 seconds f/2.8, ISO 1600

 

در اینجا تنظیمات Lightroom که برای عکس فوق انجام شده را مشاهده میکنید.

1) در پنل اول می توانید ببینید که من سفیدپوشان را تا 46 درجه سانتیگراد بالا  و سیاه را تا 52 درجه پایین آورده ام. من واقعا می خواستم ستاره ها را در مقابل آسمان تاریک، قدرتمند نمایش دهم و بر آن ها تاکید کنم و این یک راه خوب برای انجام این کار است. فشار دادن وضوح تا 55+ نیز کمک می کند تا ستارگان را در برابر آسمان واضح تر به نظر برسند، و آنها را زیبا و ترد می کند. من اشباع را افزایش دادم تا هر رنگی که در آسمان است را بیابم.

2) در پنل دوم، می بینید که من کمی تصویر را شارپ کردم، اما همچنین بر روی ستاره ها تاکید می کنم. در عین حال، کاهش نویز به 33 درجه را برای صاف کردن برخی از سر و صداها یی که ممکن است نشان داده شود و به همین دلایل میزان رنگ را به 25 درجه افزایش دادم.


راهنمایی نرم افزار

راهنمایی نرم افزار به ما در اینجا اجازه میدهد که می توانید از طریق منو های ویرایش از آن لذت ببرید. در اطراف با لغزنده های Split Toning بازی کنید تا رنگ ها در آسمان شما جادویی ظاهر شوند. در عکس بالا می توانید کمی از فیروزه ای را در قسمت پایین آسمان مشاهده کنید و این باعث می شود که این رنگ را در سایه های کشویی مانند حس کنید:

شما همچنین می توانید با استفاده از تنظیمات درجه حرارت و رنگ به برخی از عکس های ستاره ای، زیبایی بیشتری بی افزایید. با نگاه به عکس های پایین میتوانید به سه راه مختلف دست پیدا کنید.

عکاسی از آسمان شب

یکی دیگر از نکته های حرفه ای در زمینه عکاسی از آسمان شب و عکاسی ستاره که ممکن است در تمام نمونه های عکس که من در اینجا آورده ام مشاهده کنید این است تمام ستاره ها در زمینه تصویر محکم شده اند. این واقعا یک داستان عالی برای دیدن یک سایه از درخت کاج یا یک خانه در پس زمینه را نشان می دهد و وقتی سوژه خود را در پیش زمینه می بینید که در مقایسه با ستارگان یک شی قدرتمند تر(از لحاظ تصویری) را نشان می دهد حس بهری را به بیننده القا میکند.

در نهایت، مطمئن شوید که شما میدانید که در حال عکاسی از کدام راه شیری هستید. شما می توانید از یک برنامه مانند نقشه های آسمان و فضایی استفاده کنید تا ببینید دقیقا چه ستاره ای در آسمان بالای سر شما قرار دارد.

عکاسی از آسمان شب عکاسی ستاره


در آخر چندین عکس از عکاسانی که تصاویر خود را در سایت های خارجی به اشتراک گذاشته بودند به نمایش میگذاریم…

 

lense 40mm f5.6 prime (Fix) ISO 1600

 

lens Pentax 10-17 f5.6 Zoom 11mm, 60 sec exposure, ISO 3200

 

با همان مشخصات تصویر بالا و فقظ تغییر ISO به 4500.

 

Nikon 7100 f2.8 ISO 400

 

Sony A6000(cropped sensor) lens 14mm wide angle f2.8 exposure 25 sec tripod Manfrotto

 

تصاویر بالا همگی ساعت 1 بامداد به بعد و با دوربین 600D Canon و تنظیمات ISO 1600 شکار شده اند.

 

تنظیمات در دو تصویر بالا مشخص نیست و عکس ها به صورت تزیینی میباشد.

 

تصویری فوق العاده در منطقه Glacier Point آمریکای شمالی در نزدیکی دره ای با ارتفاع بیش از 4000پا و همچنین نور طبیعی ماه که به صورت طبیعی به درختان تابیده
دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
ارسال دیدگاه