آشنایی با دوربین کانن 850D

معرفی دوربین کانن 850D

آشنایی با دوربین کانن 850D

دوربین کانن 850D به عنوان یکی از غول های برند کانن شناخته می شود. این دوربین در فوریه 2020 معرفی شد و جایگزین EOS800D  گردید که سه سال جزء دوربین های برتر کانن بود. دوربین کانن 850D  پس از معرفی، به عنوان دوربین اصلی DSLR شرکت با سنسور APS-C مشهور شد تا علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب نماید.

معرفی دوربین کانن 850D

اگر بخواهید دوربین کانن 850D را در مقابل EOS800D قرار دهید متوجه می شوید که بین آنها تفاوت زیادی وجود ندارد. بنابراین چه چیزی در این دوربین جدید است؟ بسیاری از افراد کیفیت ویدئو K 4 را مطرح می نمایند اما این خبر قدیمی برای دوربین های بدون آینه است و  برای DSLR نکته جدید و ویژه ای نیست. با این حال، دوربین کانن 850D نیز بدون محدودیت نیست که در ادامه به آن پرداخته شده است.

 

مزایای دوربین:

   + کوچک و سبک بودن برای DSLR

   + دارا بودن کنترل های خارجی، رابط کاربری، صفحه لمسی عالی

   + دستگیره با اندازه خوب و راحت

    + در فضای باز و زنده بسیار خوب عمل می کند

بررسی دوربین کانن 850D

معایب دوربین:

– منظره یاب کوچک و کم دقت

– صفحه کلید کوچک و سخت برای کنترل بخش عقب دوربین

– بین منظره یاب و نمای زنده کاملاً متفاوت عمل می کند

– هنگام استفاده از منظره یاب، انتخاب نقطه فوکوس آهسته و درهم می باشد

 

معرفی دوربین کانن 850D:

 

در دوربین کانن 850D جدیدترین پردازنده Digic از نوع نقطه ای AF برای پاسخگویی بهتر در حالت نمای زنده وجود دارد. در این دوربین حالت عکاسی با سرعت بالا برای 7 فریم در ثانیه دیده می شود که نسبت به مدل های قبلی سریع تر است. به طور کلی، دوربین کانن 850D به صورت یک هیبرید ازEOS 800 M و مدل های جدید عمل می نماید. با این تغییرات افزایشی، مطمئناً کسانی که به DSLR ثابت شده نیاز دارند، این دوربین بسیار جالب و شگفت انگیز خواهد بود. برخی از ویژگی های جالب آن شامل حسگر بسیار حساس 24.1 مگاپیکسلی APS-C ، صفحه لمسی 1.04 میلیون نقطه ای با زاویه دید متفاوت، عکاسی پشت سر هم 7 فریم بر ثانیه و AF فوکوس خودکار افسانه ای از نوه دوگانه مخصوص برند کانن است.

اگر عکاسی حرفه اصلی شما است، EOS850D هنوز هم برای  شما اگر در دسته مبتدیان هستید، یک انتخاب خوب است، اما برای کسانی که علاقه مند به فیلمبرداری هستند، لازم است تا از دوربین قوی تری چون دوربین کانن 850D استفاده نمایند.

مزایای دوربین کانن 850D

این دوربین در فوریه 2020 معرفی شد و اکنون با رنگ مشکی در دسترس است و تنها 839.99 پوند / 749.99 دلار آمریکا قیمت دارد. البته می توانید آن را با قیمت 929.99 پوند / 899.99 دلار به همراه لنز کیت 18-55 f خریداری نمایید.

 

بررسی ویژگی های دوربین کانن 850D:

 

  • راحتی در استفاده

به عنوان یک دوربین DSLR سطح ابتدایی، Canon EOS850D کوچکترین دوربین موجود نیست. EOS 250D و Nikon D5600 هر دو کوچکتر و سبک تر هستند. رقبای بدون آینه از لحاظ عمق و ارتفاع کوچکتر  بوده و حجم کم تری را نیز به خود تخصیص می دهند. با این حال، دوربین کانن 850D جمع و جور است و مطمئناً وزن آن 515 گرم است که کارت حافظه و باتری نیز در آن قرار داده شده است. لذا ممکن است که DSLR باشد، اما سنگین نیست. اندازه و سبک بودن آن نمونه ای از کیفیت ساخت عالی را نشان می دهد. این دوربین یک DSLR ارزان قیمت است که نیاز به مراقبت زیادی دارد.

به عنوان مثال،EOS 90D نیز پلاستیکی است اما سخت تر به نظر می رسد. با این حال، مانند اکثر دوربین های DSLR دیگر، شکل فرم دوربین کانن 850D  دوست داشتنی است. با استفاده از دستان خود، می توانید به راحتی دوربین را محکم بگیرید. البته این دوربین به اندازه EOS90D مجهز نیست اما به خوبی در دست نگه داشته می شود.

طراحی دوربین کانن 850D کاملا منطقی است. هیچ کمبودی در کنترل های دستی روی بدنه وجود ندارد. سوئیچ حالت روشن/ خاموش/ فیلم برداری در اطراف صفحه کلید مربوط به حالت عکاسی قرار گرفته است که در کنار انگشت شست شما می باشد. یکی از ویژگی هایی که عکاسان “سنتی” را به دوربین های بدون آینه مدرن تر سوق می دهد، استفاده از ویژگی منظره یاب نوری است. منظره یاب های نوری یک صفحه نمایش روشن را ارائه می دهند. با این حال، به نظر یک منظره یاب نوری مانند آنچه در دوربین کانن 850D وجود دارد به دو دلیل کمتر از آنهایی که در DSLR ها مورد استفاده قرار می گیرند، عملکرد بهتری دارد. اندازه صفحه نمایش و پوشش قاب دو ویژگی کاربردی می باشند.

منظره یاب مذکور دارای بزرگنمایی 0.82x است و خود صفحه نمایش در مقایسه با مواردی که در DSLR های سطح بالاتر، حتی EVF ها وجود دارد، کوچکتر به نظر می رسد. به عبارت دیگر صفحه نمایش، محدوده بینایی شما را پر نمی کند و انحراف رنگ در آن دیده می شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که صفحه نمایش تنها 95 درصد از سنسور را پوشش می دهد، بدین معنا که 5 درصد خارج از تصویر در صفحه نمایش دیده نمی شود. اگر به ثبت تصاویر از طریق منظره یاب متکی باشید، دوربین کانن 850D با عمر باتری عالی امکان ثبت 800 عکس را ارائه می دهد (حتی اگر یک باتری کوچک 1040 میلی آمپر ساعتی باشد). رقبای بدون آینه نمی توانند به این بحث حتی نزدیک شوند. اگر عمر باتری در این دوربین خوب نباشد، یک زنگ خطر برای شما محسوب می شود. دوربین های بدون آینه اغلب  امکان شارژ حین حرکت و از طریق USB را ارائه می دهند در حالی که این دوربین چنین نیست.

معایب دوربین کانن 850D

استفاده از دوربین کانن 850D بسیار راحت است، عملکرد لمسی کامل از جمله منوی شناگر، شاتر لمسی، AF و پخش تصویر همگی به راحتی در دسترس می باشند. این دوربین  با صفحه نمایش روشن، پوشش 100٪ قاب و موقعیت یاب عالی جهت چرخش، می تواند منظره یاب عالی باشد. همچنین، فوکوس خودکار عالی دو پیکسلی کانن در حالت نمای مستقیم  screen viewهمانند حالت منظره یاب موثر است. انتخاب نمایشگر تصویر تا حدی گواهی بر کارآیی صفحه لمسی LCD دوست داشتنی و بخشی از محدودیت منظره یاب است. اگر نمایشگر منظره یاب بزرگتر بود و پوشش کامل داشت ، از آن بیشتر استفاده می شد. این ویژگی می تواند دوربین کانن 850D را از انواع رقبای بدون آینه متمایز کند.

به این ترتیب، در خارج از بحث عکاسی با نور کم که منظره یاب نوری روشن تر است، حفظ عمر باتری یکی از دلایل اصلی استفاده از آن است. این نوع منظره یاب با پوشش کامل و اندازه نمایشگر بزرگتر منطقی تر به نظر می رسد.

در جعبه، دوربین کانن 850D یک کتابچه عالی کاربردی وجود دارد که برای مبتدیان طراحی شده است. رابط کاربری گرافیکی آن اصول اولیه دوربین را توضیح می دهد، به عنوان مثال تأثیر دیافراگم بر تاری پس زمینه و نکات اضافی در مورد چگونگی دستیابی به تاری کمتر را در آن می توان مطالعه نمود.

در این کتابچه بیان شده است که در حالت دستی، دسترسی مستقیم به تغییرات نوردهی کمی پیچیده است لذا این منو برای کسانی است که دوربین را در حالت اتوماتیک قرار داده و عکس می گیرند. هنگامی که اطلاعات بیشتری در مورد عکاسی کسب کردید و سطح مهارت شما افزایش یافت، طبیعتاً به منوی “استاندارد” سیستم منوی DSLR دوربین Canon، می روید.

در این بخش دسترسی به تنظیمات دوربین مانند تغییرات نوردهی و تغییرات حالت AF راحت تر است.

کلیدهای دوربین کانن 850D
کلیدهای دوربین کانن 850D

بررسی کلید ها در دوربین کانن 850D

در مورد دکمه ها و کنترل ها، شما دارای صفحه چرخنده در بالای دوربین و چرخ کنترلی مناسب برای تنظیم حالت دارید که مواردی چون فوکوس خودکار و نوردهی را تنظیم می نمایند. همچنین تعدادی دکمه کوچک برای تنظیماتی مانند ISO و حالت فوکوس خودکار وجود دارد. دو در با روکش چرم مصنوعی در سمت چپ دوربین کانن 850D تعبیه شده است. در بخش داخلی نیز شما پورت هایی برای میکروفون، ریموت سیمی، USB و مینی HDMI خواهید یافت. جای تعجب نیست که جک هدفون وجود ندارد. با توجه به اینکه فناوری تقریباً مشابه سه تا چهار سال پیش است اما این مورد یک دستگاه مخصوص جمع آوری یا ورود داده نیست. یک اسلات کارت SD سازگار با کارت سرعت کندتر UHS-I برای این دوربین کافی است. جایی که دوربین کانن 850D در بین DSLR های سطح ابتدایی سرتر است، معرفی ویژگی فیلمبرداری K 4 است. با این حال، وعده ویدیوی K  4 بدون مصالحه انجام نمی شود. این نمونه گزینه آسانی نیست و شامل 1.6 برابر هزینه بیشتر است. البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که امکان فوق بر روی وزن نیز بسیار تاثیر گذار می باشند.

اگر که با دوربین کانن 850D آشنا شدید، متوجه خواهید شد که این مورد یک دوربین ریسپانسیو است. زمان راه اندازی و پاسخ شاتر سریع و فوکوس خودکار نیز سریع است. این فوکوس خودکار تشخیص دوگانه پیکسلی را فراهم می  آورد که برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار خوب عمل می کند.

 

  • کیفیت تصویر

 

همه بررسی های صورت گرفته در این مقاله با استفاده از تنظیمات 24.1 مگاپیکسلی Raw + Fine JPEG انجام شده است که به طور متوسط ​​اندازه تصویر به ترتیب حدود 26 مگابایت و 8 مگابایت را نشان می دهد، اگرچه این اندازه فایل ها متفاوت است اما سنسور 24.1 مگاپیکسلی APS-C یک ویژگی شناخته شده است که در Canon EOS  یافت می شود و تقریباً همان واحد قبلی است. با این توضیح دوربین کانن 850D می توانند همانند دوربین های قبلی هم رده خود عالی و بی نقص عمل نماید.

در دوربین کانن 850D ما شاهد بهبود تدریجی کیفیت تصویر کم نور در EOS M50 نسبت به EOS 800D هستیم. باز هم، محدوده حساسیت ISO100 تا 25،600 وجود دارد و هیچ نشانه قابل مشاهده ای از نویز تا ISO1600 وجود ندارد. در فایلهای RAW که هیچ گونه کاهش نویز اعمال نمی شود، نقطه ای در ISO 3200 ظاهر می شود و تأثیر منفی نویز در ISO6400 عمدتا از طریق اشباع رنگ جزئی مشاهده می گردد. اما با نویز روشنایی اعمال شده، همچنان تصویر یکنواخت به نظر می رسد و بنابراین هنوز قابل قبول است.

شناخت دوربین کانن 850D

  • نویزها

 

محدوده حساسیت دوربین کانن 850D  تقریبا 9 مرحله ISO100 تا ISO ،600 را پوشش می دهد، با امکان ضبط در RAW و JPEG به طور جداگانه و همزمان یا افزایش دامنه تا ISO ،200. کیفیت دوربین می تواند بی نظیر باشد.

این امکان وجود دارد که سرعت شاتر را برای زمان های نوردهی تا 30 ثانیه به صورت دستی کنترل کنید. تنظیمات نور تنها در حالت عکاسی “دستی” پس از تنظیم 30 ثانیه یافت می شود.

 

  • محدوده دینامیکی

 

دوربین کانن 850D دارای محدوده دینامیکی معقول، بدون پیشی گرفتن از سایر نمونه های موجود است. برای افزایش میزان محدوده دینامیکی قابل مشاهده در یک تصویر، تنظیمات مختلفی وجود دارد که می توان آنها را تغییر داد. Optimizer Lighting Auto ، Highlight Tone Priority و Exposure Bracketing برخی از تنظیمات مذکور می باشند.

  • سبک های تصویر

 

برای عکاسی و فیلمبرداری، 7 سبک تصویر در دوربین کانن 850D وجود دارد. خودکار، استاندارد، عمودی، افقی، جزئیات دقیق خنثی، وفادار و تک رنگ، به علاوه سه تنظیمات تعریف شده توسط کاربر جزء این موارد می باشند.

  • جلوه های خلاقانه

 

ده ها جلوه خلاق مختلف از جمله چهار جلوه HDR و 12 حالت صحنه نیز برای دوربین کانن 850D وجود دارد. اما عموما توصیه می شود تا از نمونه پیش فرض و دیفالت استفاده نمود.

 

قیمت دوربین کانن 850D

جمع بندی:

 

سری سه رقمی DSLR کانن دارای سابقه طولانی و ممتاز است. در سال 2003، EOS 300D اولیه به عنوان اولین DSLR زیر 1000 پوند به بازار معرفی شد. البته این مورد از لحاظ قیمتی جایگاه خوبی داشت که باعث تغییر رویه قاطع عکاسان مشتاق برای حرکت به سمت تصویربرداری دیجیتال شد. دوربین کانن 850D نسل دوازدهم  دوربین های DSLR  را نشان می دهد که در ابتدا در فوریه سال گذشته معرفی شد. اگرچه ارائه آن به بازار به دلیل کرونا کمی به تاخیر افتاد اما پس از ورود توانست افراد زیادی را به سمت خود جلب نماید. این دوربین دارای پردازشگر تصویر جدید DIGIC به همراه بهبود سرعت عکاسی پیوسته، عملکرد عالی ، قابلیت های ISO بالا و عملکرد فیلمبرداری مناسب است. لذا اگر شما نیز به عکاسی علاقه دارید، با تهیه این دوربین ها می توانید دنیای جدید را تجربه کنید.

ادمین
ارسال دیدگاه